جامعه مدنی رسول الله(ص) و حکومت علوی الگوهای جمهوری اسلامی

گروه معارف: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایجاد شد تا زمینه‌ساز ظهور شود، بیان کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران از ابتدای تشکیل، دو الگو شامل جامعه مدنی مدینه النبی و دیگری حکومت علوی حضرت علی(ع) داشت

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام منصور هاشمی در همایش بصیرتی علما و روحانیون شهرستان‌های طبس، فردوس و بشرویه، اظهار کرد: در ادیان ابراهیمی آمدن منجی اشاره شده و خداوند در قرآن کریم نیز بر اهل عالم منت می‌گذارد و آنها را به ظهور منجی بشارت می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایجاد شد تا زمینه‌ساز ظهور شود، بیان کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران در ابتدای تشکیل، دو الگو شامل جامعه مدنی مدینه النبی و دیگری حکومت علوی حضرت علی(ع) داشت.

هاشمی ادامه داد: حضرت امام (ره) با همت علما، مردم و متدینین، انقلابی ایجاد کردند تا بستر را برای یک حکومت مهدوی فراهم کنند و وظیفه ما در انقلاب‌اسلامی بسترسازی برای حضور حضرت مهدی(عج) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به انتخابات پیش رو، بیان کرد: در این مقطع از زمان باید هوشیار بود و حرکتی انجام نداد که ظهور حضرت قائم(عج) را به تعویق بیاندازد.

گفتنی است در پایان حجت‌الاسلام دادخدا خدایی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس در این مراسم از همکاری دفتر امام جمعه این شهرستان در برگزاری همایش بصیرتی علما و روحانیون سه شهرستان طبس، بشرویه و فردوس و حضور گرم مدعوین قدردانی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − دو =