ترویج اخلاق قرآنی در برنامه‌های فرهنگی مورد توجه قرار گیرد

بیرجند-نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ترویج اخلاق قرآنی مهمترین نکته در برنامه های فرهنگی قرآنی باید باشد، گفت: فرهنگ قرآنی باید به صورت عملی در جامعه پیاده شود.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری مهر و به نقل از  روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی ضمن تبریک ولادت امام حسن(علیه السلام) و تسلیت شهادت شهدای ترور تهران، گفت: خون این شهدا بر پیکره جامعه تزریق شد و نتیجه آن حضور باشکوه مردم در تشییع روز جمعه بود که به نوعی حماسه ۹ دی دیگری رقم خورد.

وی با اشاره به اینکه دعوت به خدا زاویه های گوناگون دارد، افزود: دیدن خط قران برای انسانهای بی سواد، ثواب دارد، ترجمه، حفظ و تفسیر قران همه اینها ثواب دارد؛ اما آنچه که از اینها موثرتر است قرآنی شدن انسانها است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اخلاق قرآنی مهمترین نکته در برنامه های فرهنگی قرآنی باید باشد، گفت: این یعنی اینکه قران را برداشتن و در صحنه جامعه پیاده کردن است که در تمام صحنه ها جواب می دهد.

عبادی با اشاره به اینکه قران اگر عملی شود در تمام صحنه ها جواب می دهد، افزود: اگر قرآن به صحنه علم بیاید علم زیبا می شود، به صحنه سازندگی، جهاد، سیاست و جامعه بیاید همه اینها زیبا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اگر در حرف زدن برای بقیه حرف های ما از روی خیر خواهی  و منطق و استدلال باشد، افراد قبول می کنند و جامعه عوض می شود، افزود: وقتی با فرد با منطق و دلسوزی و دلیل حرف زد، او می پذیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم اگر زیبایی های اهل قرآن و ائمه معصومین را متوجه شوند، می پذیرند، افزود: اینکه مجموعه شما توانسته است برنامه های قرانی را اجرا و عملی کند خبر خوشی است.

آیت الله عبادی گفت: آیت الله زکزاکی با همین روش های اخلاقی خود توانست بیش از ۱۵ میلیون نفر را شیعه کند، لذا اگر چنانچه بار ایمانی و قرانی در همه صحنه ها به خصوص مبارزات فرهنگی علیه فرهنگ بیگانه و در سیاست علیه سیاست بیگانه بیاید اثرات بسیار خوبی خواهد داشت.

وی خطاب به مسئولان برگزار کننده برنامه های فرهنگی قرانی در پارک معصومیه بیرجند که طبق گفته مسئولان برگزار کننده، رضایت مردم را در بر داشته است، گفت:کاری که شروع کردید، طبق گزارشی که ارائه شد، در جنبه عملی و میدانی نتایج خوبی داشته است، که به شما تبریک می گوییم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این طرح ها قابل گسترش است و حتی می تواند در سالهای آینده الگویی برای سایر استانها باشد، گفت: راه خوبی را انتخاب کردید امید است در ادامه راه موفق  باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 15 =