مجتمع مذهبی،فرهنگی متوسلین به ثقلین بیرجند افتتاح شد

بیرجند- ایرنا- به مناسبت ۱۵ ماه رمضان و میلاد امام حسن(ع)،دومین امام شیعیان مجتمع مذهبی، فرهنگی متوسلین به ثقلین بیرجند شنبه شب در مراسمی با حضور شماری از مسئولان خراسان جنوبی و روستاییان برکوک قاینات مقیم بیرجند با صرف ۲ میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسید.

در این مراسم مدیرکل اوقاف و امور خیریه، مدیر دفتر حج و زیارت خراسان جنوبی، تعدادی از مسئولان استان، افراد خیر و مردم روستای برکوک حضور داشتند.
آیین یاد شده همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء ، صرف افطاری، تواشیح و برگزاری جشن میلاد بود .
به گفته رئیس هیات مدیره مجتمع یاد شده و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند، مرحله نخست این واحد با ۴۰۰ مترمربع زیربنا در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع با ۲ باب سالن ویژه برگزاری مراسم های متعدد ساخته شد.
حجت الاسلام حسین واقعی، افزود: با واگذاری زمین از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در بافت قدیم بیرجند، فعالیت های عمرانی مرحله نخست در مدت یک سال انجام شد.
وی اضافه کرد: مرحله دوم مجتمع شامل واحد سرایداری، آشپزخانه مدرن و چند واحد اقامتی برای اسکان جوانان نیازمند که تشکیل خانواده داده اند، ساخته خواهد شد.
همچنین حجت السلام منصور هاشمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با قدردانی از تلاش مردم روستای برکوک در احداث مجتمع یاد شده گفت: این مجتمع به مناسبت میلاد امام حسن(ع) به بهره برداری رسید.
وی یادآور شد: انتخاب نام حسن برای دومین امام شیعیان جهان از سوی پیامبر (ص) انجام شد که انتخاب چنین نامی پیش از آن چندان مرسوم نبود.
وی بیان کرد: در واقع حسن، حسن بود، زیرا فردی زیبا و کریم بود و به روایتی آن حضرت سه بار تمام اموال خود را در راه خدا به نیازمندان بخشید ، بی جهت نیست که از او کریم اهل بیت یاد می کنند ، زیرا کریم کسی است که مال خود را عطا می کند.
وی ادامه داد: فردی همانند امام حسن (ع) با کرامت است، قبل از اینکه فرد نیازمند از او یاری بطلبد، نیاز او را برآورده کند.
وی در ادامه به حضور روستاییان برکوک در جبهه های جنگ اشاره کرد و یادآور شد: اغلب مردم این روستا در زمان دفاع مقدس برای جهاد راهی جبهه های حق علیه باطل شدند از چهار شهید روستا، ۲نفر طلبه هستند.
به گفته حجت الاسلام هاشمی تعداد عالمان، روحانیان و فضلای برکوک به بیش از ۸۰نفر می رسد و قلم اجتهاد علمای آن با قلم شهادت همراه بود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه با بیان نقش مجتمع های فرهنگی مذهبی و حسینیه ها در پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاکید کرد: فعالیت های فرهنگی، دینی و مذهبی نباید مختص ایام ماه محرم، صفر و برخی ایام باشد، بلکه در طول سال ادامه داشته باشد.
وی در همین حال آمادگی این اداره کل را برای واگذاری زمین و فضا برای توسعه فعالیت های فرهنگی اعلام کرد و گفت: مباحث قرآنی، معارف اسلامی در چنین فضاهایی باید در طول سال برگزار شود تا بخشی از اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و افراد بزرگسالان تامین شود.
۲۰۴۷* خبرنگار و انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 19 =