خیر قرآنی‌شدن تنها یک نیت خیر می‌خواهد‎

گروه فعالیت‌های قرآنی: نائب الرئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی خراسان‌جنوبی گفت: نباید این تصور را داشته باشم که اگر می‌خواهیم یک خیر قرآنی باشیم باید کارهای قابل ملاحظه‌ ای انجام دهیم بلکه همان دانشجویی که در یک اردوی جهادی قرآن آموزش می‌دهد یک خیر قرآنی است

هادی مساح نائب الرئیس، هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی خراسان‌جنوبی در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآن خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی گفت: کار قرآنی اثر فیزیکی قابل لمسی ندارد اما تأثیر آن در سبک زندگی بسیار مشهود است.

وی اظهار کرد: اینکه برخی از خیران در حوزه فعالیت‌های قرآنی ورود پیدا نمی‌کنند به این سبب است که آن اثر فیزیکی قابل لمس را نمی‌بینند در حالی که در ساخت یک مدرسه این موضوع را لمس می‌کنند در حالی که باید توجه کرد کار فرهنگی اثر خود را در چند سال آینده می‌گذارد.

نائب الرئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی خراسان‌جنوبی بیان کرد: اگر ما در نوجوانی به شخصی تفسیر درست یک آیه قرآن را آموزش دادیم بی‌شک در سبک زندگی او در بزرگسالی تأثیر می‌گذارد که نباید از این مهم غفلت کرد.

مساح ادامه داد: ما مأمور به انجام وظیفه هستیم و نتیجه را باید به خداوند واگذار کنیم چرا که جذب قلوب به دست  او است و او می‌تواند توان تأثیرگذاری بر دیگران را به ما عطاء کند.

وی با اشاره به اهمیت کار مردمی در حوزه فرهنگ افزود: اهمیت و تأثیرگذاری کار مردمی است که رهبر معظم انقلاب در تبیین وظایف جوانان فعال فرهنگی فرمودند که شما به اصطلاح آتش به اختیار هستند و خود باید کارها را پیش ببرید.

نائب الرئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی خراسان‌جنوبی گفت: آتش به اختیار بودن یعنی منتظر این نباشیم که کسی مقدمات کار را برای ما فراهم کند، بلکه باید خودمان گام‌های مهم و در حد مقدورات را برداریم.

مساح گفت: نباید این تصور را داشته باشم که اگر می‌خواهیم یک خیر قرآنی باشیم باید کارهای قابل ملاحظه‌ای انجام دهیم بلکه همان دانشجویی که در یک اردوی جهادی قرآن آموزش می‌دهد یک خیر قرآنی است.

وی اظهار کرد: قرآن و فرهنگ قرآنی تنها راه بیمه شدن جوانان ما در قبال فرهنگ غربی است اما متأسفانه خلاءهای زیادی در کار فرهنگی و قرانی  وجود دارد که باید برای رفع آن چاره‌جویی کرد.

نائب الرئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی خراسان‌جنوبی یادآور شد: باید جوان را با ضد فرهنگ‌های موجود در جهان آشنا و از آسیب‌های آن مطلع کرد تا وی به لحاظ فکری پایه‌های قوی داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 5 =