برگزاری آیین معنوی شب قدر در ۸۰مسجد محوری شهرستان درمیان

بیرجند – ایرنا – آیین معنوی سومین شب قدر به مناسبت بیست و سوم ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر کشور شنبه شب در مسجد محمد رسول الله(ص) شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان و در ۸۰ مسجد محوری منطقه با حضور گسترده مردم برگزار شد.

مردم درمیان در فضایی معنوی و آکنده از عطر نام علی(ع)، آخرین شب از لیالی قدر و شام غریبان مولای متقیان علی (ع) را با قرائت قرآن کریم، دعاهای افتتاح و جوشن کبیر سپری کردند و با شب زنده داری و راز و نیاز با خدای خویش پرداختند.
عاشقان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، همچنین در ایام سوگواری شهادت علی(ع) در عزای امام اول شیعیان مرثیه سرایی، نوحه خوانی، سوگواری و عزاداری کردند.
تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج)، پیروزی اسلام بر کفر جهانی، بخشش گناهان، شفای مریضان ، رفع گرفتاری‌ها، آمرزش اموات و عاقبت به خیری از جمله خواسته هایی بود که شرکت کنندگان دست نیاز به پیشگاه قدس الهی بلند کردند و با اشک و ناله از خدای قادر طلب بخشش و برآورده کردن نیازهای خود کردند.
امام جمعه موقت اسدیه در آیین شب قدر در مسجد محمد رسول الله(ص) شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان، افزود: خداوند نسبت به بندگان خویش بخشنده و منتظر است که بندگان با توبه و انابه به سمت معبودشان رفته و از درگاهش تقاضای بخشش و عفو کنند.
به گفته حجت الاسلام سید امین حسینی شب بیست و سوم ماه رمضان، فرصت مناسبی برای استغفار گفتن و بهترین شب در زندگی بشر است که خداوند آن را برتر از هزار ماه دانسته است.
وی با بیان اینکه دعا در حق دیگران بستر و زمینه‌ای برای برآورده شدن حاجات خویش است، گفت: باید مسلمانان در این شب از یکدیگر طلب حلالیت نمایند و برای یکدیگر خالصانه در درگاه خداوند متعال دعا کنند.
وی گفت: شب های قدر فرصتی برای دستیابی مومنان به اوج معنویت و عبادت و معرفت و آمرزش گناهان است .
وی اظهار کرد: رمضان، ماه رستاخیز دل و جان آدمی است و باید دستاورد خوبی از این ماه برای خود داشته باشیم، رمضان ماه پاکی و پیراستگی و آراستگی دلهاست.
وی یادآور شد: براساس احادیث، در این شب ها ملایکه به زمین فرود می آیند تا به تنظیم زندگی یک سال آینده مسلمانان بپردازند.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در ۱۰۵کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*۷۵۵۶ **۲۰۴۷*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + هجده =