برگزاری سومین شب لیالی قدر در خراسان جنوبی

بیرجند- ایرنا- همزمان با سراسر میهن اسلامی آیین معنوی لیالی قدر، شنبه شب به مناسبت بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه خراسان جنوبی برگزار شد.

به همین مناسبت مراسم ویژه شب های قدر در امامزادگان شهدای باقریه(ع)، مسجد جعفر صادق(ع)، حسینیه جماران، مصلی المهدی(عج)، مسجد جامع علوی و نیز در دیگر مساجد شهر بیرجند با حضور قشرهای مختلف مردم مومن و ولایتمدار این منطقه برگزار شد.
در این مراسم که تا پاسی از شب ادامه داشت، پس از قرائت قرآن، مداحی، سخنرانی توسط فضلا و روحانیان ، دعای جوشن کبیر، و … مردم در فضایی سرشار از معنویت با سر نهادن کلام وحی با خدای خویش به راز و نیاز پرداختند.
آیین شب های قدر در ۷۲۱ مسجد محوری خراسان جنوبی در شهرستان های بیرجند، سربیشه، نهبندان، خوسف، درمیان، زیرکوه، طبس، بشرویه، سرایان ، طبس و قاینات برگزار شد.
همچنین به گفته حجت السلام منصور هاشمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی امسال مراسم معنوی و پرفیض شب‌های قدر(۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان) در جوار ۳۹ بقعه متبرکه استان برگزار شد.
وی اضافه کرد: برای اجرای طرح ضیافت الهی و همزمان با ایام پر فضیلت لیالی قدر،
ویژه برنامه‌هایی در جوار حرم امامزادگان استان پیش بینی شد و با اجرای ویژه برنامه‌ها خیمه‌های معرفت که شامل غرفه‌ های پاسخگویی به مسایل شرعی ، مشاوره خانواده و نمایشگاه ‌های محصولات فرهنگی است با همکاری و مشارکت مبلغان محلی و اعزامی از شهر مقدس قم برگزار ‌شد.
۲۰۴۷* خبرنگار و انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − سیزده =