۱۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای زمان خرید گندم به صورت تضمینی تا امروز ۱۰ هزار و ۲۷۳ تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.

مهدی عصمتی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهار داشت: از ابتدای زمان خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی تا امروز ۱۰ هزار و ۲۷۳ تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان و بهره‌بردران خریداری شده است.

وی افزود: ۲۴ مرکز خرید گندم در خراسان جنوبی فعال است و از ۴۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی که زیرکشت غلات است ۲۰ هزار و ۵۰۰ هکتار مربوط به جو و ۲۲هزار هکتار مربوط به گندم است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: خرید تضمینی گندم تا پایان آبان ماه و خرید تضمینی جو تا شهریور ماه در خراسان جنوبی ادامه دارد.

عصمتی‌پور افزود: از ابتدای خرید جو به صورت تضمینی تا امروز ۶ هزار و ۴۲۶ تن جو به صورت تضمینی از کشاورزان و بهره‌بردران در خراسان جنوبی خریداری شده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر هفت مرکز خرید جو در خراسان جنوبی فعال است و کار برداشت غلات در خراسان جنوبی از اردیبهشت ماه آغاز و تا اوایل مردادماه ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در سال ۹۱ میزان خرید گندم به صورت تضمینی در خراسان جنوبی یک هزار و ۲۰۰ تن، سال ۹۲ به میزان ۳ هزار و ۷۰۰ تن، سال ۹۳ به میزان ۱۵ هزار و ۶۰۰ تن، سال ۹۴ به میزان ۲۱ هزار تن و در سال گذشته به میزان ۲۴ هزار و ۸۰ تن بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + هجده =