برگزاری نشست علمای تشیع و تسنن خراسان جنوبی در شهرستان درمیان

بیرجند – ایرنا – همزمان با ماه مبارک رمضان نشست مشترک علمای تشیع و تسنن خراسان جنوبی سه شنبه شب در شهراسدیه مرکز شهرستان درمیان برگزار شد.

سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در مراسم افتتاحیه این نشست افزود: وحدت مسلمانان باید از مرحله شعار خارج و به مرحله عمل برسد، امروز بیش از هر زمان دیگری به وحدت عملی نیاز داریم.
حجت الاسلام احمد رضایی عنوان کرد: امروز جهان اسلام در یک موقعیت حساسی قرار دارد و هر چه این حساسیت بیشتر و این روند توسط استکبار مدیریت شود، وظیفه علما به عنوان کسانی که جامعه اسلامی بیشترین اعتماد را به آنان دارند، بیشتر و سنگین تر می شود.
وی با بیان اینکه دشمنان خاورمیانه را به جنگ کشیده اند و در یمن، سوریه، افغانستان مسلمان را در مقابل مسلمان به میدان جنگ می فرستد، اظهارکرد: باید تلاش شود که تعقل بر بعضی جریان ها و احساسات بی اساس حاکم نشود و جزو افرادی نباشیم که آب به آسیاب دشمن بریزیم.
وی با تاکید به اینکه همه مسلمانان باید در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی ایستادگی کنند، یادآور شد: نباید همانند برخی کشورهای عربی با آنها هم پیمان شویم، قرارداد امضا کنیم، بیشترین مشکلات را در جهان اسلام خود ما مسلمانان برای خودمان به بار آورده ایم.

**علمای اسلام عامل وحدت جامعه هستند
وی علما را مهمترین عامل وحدت بین افراد جامعه دانست و افزود: علما باید به روز باشند و روشنگری صحیحی برای مردم داشته باشند، چراکه مردم عملشان بر اساس عمل ما و کلامشان به کلام و بیان ما وابسته است.
وی اضافه کرد: علما باید در نشست های مختلف مزایای وحدت بین مسلمانان را برای مردم بازگو کنند.
به گفته وی وقتی دشمن وارد شهری می شود، کارت شناسایی را که چک نمی کند؟ مگر که در حادثه تروریستی در مجلس و سایر نقاط، تروریست ها از کسی پرسیدند تو در چه جایگاه و فرقه ای هستی؟

**ذلت ، اختلاف و گسست از اسلام، پیامد اختلاف میان مسلمانان است
وی عذاب الهی، ذلت، اختلاف، گسستن از اسلام را از پیامدهای اختلاف بین مسلمانان ذکر کرد و گفت: نباید بگذاریم دشمنان از فضای اختلاف بین مسلمانان به نفع خود استفاده کنند.

**مساله فلسطین زخم عمیق جهان اسلام است
امام جمعه اهل تشیع شهر اسدیه هم در این نشست رمز پیروزی جهان اسلام را وحدت مسلمانان دانست و افزود: هیچ نسخه ای شفا دهنده تر از تقریب به ویژه بین علما نیست.
حجت الاسلام علیرضا حسینی بیان کرد: در آستانه راهپیمایی روز قدس از همه مردم شریف ایران می خواهیم همانند سال های گذشته در این گردهمایی جهانی علیه استبداد و استکبار جهانی حضوری پرشور و شعوری داشته باشند.

** عالم پاسخگو و پرسشگر موفق است
به گفته وی عالمی موفق است که هم پاسخگو باشد و هم پرسشگری کند و در مسیر تبلیغ حقایق را بازگو کند و در این راه غیر از خدا از هیچ کس ترسی نداشته باشد.
وی با بیان اینکه زخم های عمیق و گسترده پیکر امت اسلام را باید طبیبان جامعه که علما هستند، مرهم ببخشند، افزود: طبیب باید اول به سراغ دردی برود که عمیق تر و کشنده تر است و اگر واقع نگر باشیم در حال حاضر زخمی عمیق تر از فلسطین و مسجدالاقصی نیست.

** علما بدبینی ها با وحدت و بصیرت افزایی خنثی کنند
وی یادآور شد: علما باید بدبینی ها را در سطح جامعه با وحدت روشنگری و بصیرت افزایی خنثی کنند.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در ۱۰۵کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*۷۵۵۶ **۲۰۴۷*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + شش =