۳۰۰ کلاس درس عشایر خراسان جنوبی نیازمند هوشمندسازی است

رئیس آموزش و پرورش عشایری خراسان جنوبی از نیاز به هوشمندسازی ۳۰۰ کلاس درس عشایر در استان خبر داد و گفت: امسال با پیگیری‌هایی که صورت گرفت و کمکی که انجام شده نیمی از هزینه کتاب‌های درسی دانش‌آموزان عشایری استان به طور رایگان است.

علی‌اصغر بیجاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهار داشت: در این راستا کانون قلم‌چی برای کمک به هوشمندسازی بیش‌ از ۱۰۰ کلاس درس دانش‌آموزان عشایری خراسان جنوبی قول مساعد داده است. 

وی بیان کرد: همچنین کانون قلم‌چی متعهد به ساخت ۱۵ مدرسه در مناطق عشایری استان شده است.

رئیس آموزش و پرورش عشایری خراسان جنوبی گفت: این مدارس قرار است در پنج شهرستان عشایری خراسان جنوبی ساخته شود که ۵۰ درصد آن که حدود یک‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌شود توسط کانون قلم‌چی و مابقی از اعتبارات استانی تخصیص می‌یابد.

بیجاری تصریح کرد: در راستای گسترش بهداشت فردی دانش آموزان عشایر نیز یک‌هزار و ۵۰۰ بسته بهداشتی در بین ۱۱ هزار دانش‌آموز عشایری توزیع شده است.

رئیس آموزش و پرورش عشایری خراسان جنوبی ادامه داد: برای توزیع این بسته‌ها ۶ میلیون تومان از طریق وزارت‌خانه و ۱۰ میلیون تومان توسط خیران کمک شده است.

بیجاری افزود: با توجه به اینکه کتاب درسی دانش‌آموزان عشایر در سیستان و بلوچستان به صورت رایگان بوده در همین راستا با توجه به وضعیت عشایر استان نامه‌ای به وزارت‌ آموزش و پرورش نوشته شده تا خراسان جنوبی نیز مشمول این طرح شود.

وی بیان کرد: امسال با پیگیری‌هایی که صورت گرفت و کمکی که انجام شده نیمی از هزینه کتاب‌های درسی دانش‌آموزان عشایری استان به طور رایگان است.

وی یادآور شد: با رایزنی‌های صورت گرفته قرار است از دانش‌آموزان جدیدالورود و نونهالان عشایری استان در زمینه سنجش برای ورود به مدرسه و پیش‌دبستانی هزینه دریافت نشود.

رئیس آموزش و پرورش عشایری خراسان جنوبی ادامه داد: آموزش و پرورش عشایری خراسان جنوبی توانسته است به بهترین نحو برنامه‌ها و طرح‌هایی که از سوی وزارت‌خانه ابلاغ می‌شود را اجرایی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − هفده =