یک روز تابستانی همراه با قرآن آموزان خانه قرآن امام هادی(ع) بیرجند

گروه فعالیت‌های قرآنی: صبح یک روز پرحرارت تابستانی به خانه محله کوی کارگران بیرجند که محل برگزاری کلاس‌های خانه قرآن امام هادی(ع) است رفتیم و همراه قرآن‌آموزان شدیم.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، فعالیت‌های خودجوش مردمی همواره ثمر بخش‌ترین اقدامات در حوزه فعالیت‌های فرهنگی بوده است و قاریان و حافظان برجسته نیز در همین محافل و مجالس و مؤسسات مردمی تربیت شده‌اند.

آغازی پربرکت در ماه رمضان

خانه قرآن امام هادی(ع) یکی از مراکزی است که در راستای آموزش قرآن گام برداشته است، در محله‌ای که  خانواده‌های جوان زیادی وجود دارد که علاقمند به شرکت در کلاس‌های قرآن هستند. صبح یک روز پرحرارت تابستانی به خانه محله کوی کارگران که محل برگزاری کلاس‌های خانه قرآن امام هادی(ع) است رفتیم و روند برنامه‌ها را از نزدیک دیدیم.

کلاس‌ها در خانه محله کوی کارگران در منطقه شعبانه بیرجند برگزار می‌شد که ساختمانی نوساز و با امکاناتی کافی بود و و بنا به گفته متولیان کارگاه‌ها و کلاس‌های آن مورد استقبال اهالی نیز واقع شده است.

محدثه پورموسی مدیر خانه قرآن امام هادی(ع) بیرجند دراین باره گفت: تا قبل از این کلاس‌های خانه قرآن را در مسجد برگزار می‌کردم که به دلایلی با مشکلاتی رو به رو می‌شدم اما در حال حاضر با کمک مسئول خانه محله منطقه شعبانیه کلاس‌ها در این مجموعه برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: کلاس‌های تابستان از ۱۳ ماه مبارک رمضان آغاز شد که روخوانی و روانخوانی ویژه دختران و پسران و حفظ ویژه دختران و پسران و همچنین زبان انگلیسی از جمله کلاس‌هایی است که در حال حاضر برگزار می‌کنیم.

حضور ۱۱۰ قرآن‌آموز در خانه قرآن امام هادی(ع)

مدیر خانه قرآن امام هادی(ع) بیرجند بیان کرد: در حال حاضر در هر کلاس ۲۵ تا ۳۰ نفر قرآن آموز وجود دارد و در مجموع بین ۱۱۰ تا ۱۱۵ نفر در کلاس‌های خانه قرآن شرکت می‌کنند که با توجه به استقبال صورت گرفته پایان تیرماه ادامه خواهد داشت.

پورموسی ادامه داد: کلاس‌های حفظ خردسالان ما به روش کودکانه و با زبان بازی و قصه است چرا که این روش برای کودکان هم جذاب است و هم اینکه موجب می‌شود حضور در کلاس برای آنان ایجاد خستگی نکند.

وی یادآور شد: با توجه به استقبال صورت گرفته تلاش ما بر این است که از ابتدای مردادماه مجدد ثبت نام صورت گیرد و تا پایان شهریورماه نیز یک دوره دیگر برگزار کنیم.

محمد اکبری مسئول خانه محله کوی کارگران منطقه شعبانیه بیرجند گفت: در کل کشور دو خانه محله یکی در شیراز و یکی در بیرجند وجود دارد که با توجه به پیگیرهای انجام شده و جذب سرمایه از مسکن و شهرسازی ساخته شد.

کارگاه‌های خانه محله، یک گام به سمت خود اشتغالی

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه هنوز یک سال از ساخت این خانه محله نگذشته است اما کارگاه‌های آن چون کارگاه خیاطی، پیرایشگری، تابلوفرش  و کلاس‌های قرآن آن مورد استقبال و اعتماد مردم و هم محله‌های عزیز قرار گرفته است.

مسئول خانه محله کوی کارگران منطقه شعبانیه بیرجند بیان کرد: بسیاری از این کلاس‌ها با همکاری فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود و افراد پس از شرکت در آزمون و دریافت مدرک می‌توانند برای دریافت وام خود اشتغالی اقدام کنند.

اکبری یادآور شد: خانه محله فقط برای کلاس‌های آموزشی نیست بلکه نمایندگی شهرداری را نیز دارد و افراد می‌توانند از این طریق با شهرداری نیز در ارتباط بوده و مسائل خود را مطرح کنند.

گفتنی است پروژه خانه محله کوی کارگران  با زیربنای ۵۴۷ مترمربع  در ۲ طبقه  در سال ۹۵ از محل اعتبارات شرکت عمران و بهسازی شهری ایران به بهره‌برداری رسید.

حکیمه بهمن زاده

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + ده =