۶۵ هزار راس نوبت سر دام در شهرستان بشرویه واکسینه شدند

بیرجند – ایرنا – رییس شبکه دامپزشکی بشرویه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۵ هزار راس نوبت سر دام سبک و سنگین شهرستان در اجرای طرح ایمن سازی دام ها در برابر بیماری هایی نظیر آبله و تب برفکی واکسینه شدند.

سید حمید عبدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی دیگر از مهم ترین مسایلی که در واکسیناسیون دام ها دنبال می شود مبارزه با بیماری های مشترک دام و انسان نظیر بروسلوز(تب مالت) و هاری است.
وی اظهار کرد: در بخش بیماری های مشترک دام و انسان از جمله تب مالت و هاری ۱۵هزار و ۴۰۰ نوبت سر دام واکسینه شدند.
وی از اجرای عملیات تست سل و بروسلوز از ۱۵۰ راس دام سنگین خبر داد و اضافه کرد: بروسلوز از جمله بیماری های عفونی واگیر است که از دام به انسان نیز منتقل می شود و آسیب زیادی را به صنعت دامپروری می زند.
به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا، عبدی ادامه داد: در زمینه بیماری های دام از جمله آبله و تب برفکی نیز ۴۹ هزار و ۶۰۰ نوبت سر دام واکسینه شدند.
وی تب مالت را از مهم ترین بیماری های مشترک دام و انسان دانست و افزود: خطر بیماری هاری از این جهت است، دام یا انسانی که به این بیماری مبتلا شود، بهبودی حاصل نمی کند.
به گفته عبدی، عملیات واکسیناسیون و مایه کوبی دام های سبک و سنگین در بشرویه علیه بیماری های دامی توسط دو گروه شبکه دامپزشکی شهرستان انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون دام رایگان انجام می شود، تاکید کرد: همکاری و مساعدت تنگاتنگ دامداران، شبکه دامپزشکی را در انجام واکسینه کردن دام ها که در ارتباط نزدیک با سلامت و بهداشت جامعه انسانی منطقه است، یاری می کند.
شهر بشرویه در ۳۰۰کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*۷۵۵۰*۲۰۴۷*خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار دهنده – عباسقلی اشکورجیری*

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + شش =