بیش از ۹۹ درصد جمعیت خراسان جنوبی از آب بهداشتی بهره مند هستند

بیرجند- ایرنا – مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب(آبفا) خراسان جنوبی گفت: ۹۹.۸۵ درصد جمعیت استان در ۲۷ شهر، ۱۱شهرستان تابعه از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

مهدی هاشمی مقدم، روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس آب فاضلاب شهرستان بشرویه افزود: آمار متوسط کشوری برخورداری افراد از آب آشامیدنی بهداشتی ۹۹.۲ درصد است.
وی ادامه داد: یکی از مهم ترین اهداف مجموعه آبفا تامین آب پایدار است که با برنامه ریزی های بلند مدت و تکمیل چرخه آب سالم در انجام هرچه بهتر این وظیفه تلاش می کنیم.
هاشمی مقدم اضافه کرد: با وجود مشکلات ناشی از خشکسالی های پیاپی و با وجود محدودیت ها تاکنون سعی شده است خدمات مناسبی در حوزه آب به مردم ارایه شود.
وی مقدار مصرف آب ۷۰ درصد مشترکان استان را کمتر از ۲۰۰ متر مکعب ذکر کرد و افزود: ۶۰ درصد مشترکان کمتر از ۱۰ متر مکعب آب مصرف می کنند.
هاشمی مقدم با تاکید به استفاده بهینه از منابع آب اظهار کرد: در حال حاضر استان با کمبود پتانسیل های آبی مواجه است، متاسفانه با شیوه های ناصحیح از این ظرفیت محدود منابع آبی بهره برداری می شود.
به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، یادآور شد: بشرویه با کیفیت ترین آب شرب در میان ۱۱ شهرستان تابعه را دارد، می توان با جداسازی آب شرب از دیگر مصارف آبی، منابع ارزشمند آب شرب را در این منطقه حفظ و مدیریت کرد.
وی ادامه داد: سیستم دو شبکه ای آب شرب به تازگی در شهرستان طبس اجرا شد و با این اقدام هم آب شرب با کیفیت به مردم ارایه می شود و تا حد قابل قبولی هم در میزان مصرف آب صرفه جویی می شود.
هاشمی مقدم به افتتاح طرح آبرسانی به شهرهای قهستان و طبس مسینا از توابع شهرستان درمیان در ماه های اخیر خبر داد و اظهار کرد: استفاده خردمندانه و صحیح از آب برای حفظ حیات استان ضروری است و این موضوع باید به عنوان یک نگرش مهم در خانواده ها مورد توجه قرار گیرد.
هاشمی مقدم در این مراسم محسن جوادی را به عنوان رییس جدید آبفا شهرستان بشرویه معرفی کرد و از خدمات محمد حسین بیزادی زاده قدردانی شد.
شهر بشرویه در ۳۰۰کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/irnabirjand
*۷۵۵۰*۲۰۴۷*خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار دهنده -عباسقلی اشکورجیری*

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 3 =