۵۴ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به عشایر خراسان جنوبی اختصاص یافت

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی گفت: امسال ۵۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه با دوره بازپرداخت پنج ساله به عشایر خراسان جنوبی اختصاص یافت.

غلامرضا قوسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: بیش از ۸۳ درصد عشایر استان عضو شرکت‌های تعاونی عشایری و صندوق‌های اعتبارات خرد زنان عشایری هستند.

وی افزود: در این راستا به منظور بهره‌مندی تعداد بیشتری از خانوارهای عشایری ۶۵ درصد این تسهیلات به شرکت‌های تعاونی عشایری و صندوق‌های اعتبارات خرد زنان عشایری و ۳۵ درصد باقیمانده به افراد واجد شرایط براساس طرح‌هایی که منجر به افزایش تولید می‌شود قابل پرداخت است.

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی ادامه داد: شرکت‌های تعاونی عشایری، صندوق‌های خرد زنان و عشایر باید این تسهیلات را در راستای اجرای طرح‌های افزایش تولید و بهره‌وری در زمینه تولید گوشت قرمز و زنجیره تولید گیاهان دارویی، تولید صنایع دستی و گردشگری و بوم گردی استفاده کنند.

قوسی افزود: متقاضیان دریافت تسهیلات باید زیرساخت‌ها و امکانات اولیه متناسب و مورد نیاز برای اجرای طرح را در اختیار داشته باشند.

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی بیان کرد: سقف تسهیلات برای شرکت‌های تعاونی عشایری ۱۰ میلیارد ریال، صندوق‌های اعتبارات خرد زنان ۲۵۰ میلیون ریال و برای افراد نیز ۱۵۰ میلیون ریال است.

قوسی با بیان اینکه عشایر استان طی سه ماهه اول امسال بیش از ۹ هزار تن فرآورده دامی تولید کردند گفت: ارزش تقریبی این تولیدات بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: این تولیدات شامل ۸ هزار و ۵۰۰ تن شیر و فرآورده‌های لبنی، ۳۲۰ تن کرک و پشم و ۸۰۰ تن گوشت قرمز است.

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی گفت: سال گذشته بالغ بر ۶ میلیارد ریال برای آبرسانی به عشایر اختصاص یافت که در قانون بودجه سال ۹۶ لحاظ شده و تخصیص می‌یابد.

قوسی بیان کرد: طی سال‌های گذشته خشکسالی‌های پیاپی، تامین آب و گرانی علوفه سختی‌های زیادی را بر عشایر خراسان جنوبی تحمیل کرده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای عشایر استان تصریح کرد: حمل آب شرب، تامین و توزیع نهاده‌های دامی و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه و مدت‌دار از جمله اقدامات انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 9 =