مهارت‌آموزی بیش از ۲ هزار مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: طی سال گذشته ۲۹۱۱ مددجوی تحت حمایت این نهاد با شرکت در دوره‌های مهارت‌آموزی، پایدارسازی، کارآفرینی و حرفه‌آموزی، آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

سیدرضا حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: طی سال گذشته، بیش از ۱۶۷ میلیون ریال برای برگزاری دوره‌های آموزشی مددجویان کمیته امداد هزینه شده است.
وی با بیان اینکه یکی از اصولی‌ترین روش‌های توانمند‌سازی خانواده‌های تحت حمایت، آموزش و مهارت‌آموزی آنان است، افزود: مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان پس از فراگیری مهارت‌های لازم می‌توانند شغل مورد علاقه خود را ایجاد و به توانمندسازی دست یابند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی بیان کرد: از ابتدای سال جاری ۱۲۰ مددجو در دوره‌های مهارت‌آموزی، ۴۳۶ نفر در دوره‌های پایدارسازی و ۲۵۶  نفر در دوره‌های کارآفرینی، از آموزش‌های لازم در راستای ایجاد اشتغال بهره‌مند شده‌اند.
حسینی ادامه داد: برنامه‌های مختلفی از قبیل اردوی سه روزه آشنایی با مشاغل برای دانش‌آموزان ساکن در مناطق محروم، سمینار آموزشی فرصت‌شناسی و فرصت‌یابی شغلی، همایش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و کارگاه آموزش توانمندسازی زنان سرپرست خانوار برای آموزش مددجویان برگزار شده است.
وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال و معرفی مددجویان به مراکز کاریابی از جمله راهکارهای کمیته امداد امام خمینی(ره) برای اشتغال‌زایی و توانمندسازی آنان است، اظهار کرد: طی سال گذشته ۱۷۱ نفر از مددجویان تحت حمایت به مراکز کاریابی معرفی شده‌اند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی یادآور: کمیته امداد امام خمینی(ره)، طی دو سال، در سال اول ۱۰۰ درصد و در سال دوم ۵۰ درصد حق بیمه به کارفرمایانی که مددجویان تحت حمایت این نهاد نزد آنان مشغول به کار شوند را پرداخت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − هشت =