شهادت و جهاد، لباس عزت را بر تن جامعه می پوشاند

گروه اجتماعی: استاد حوزه گفت: به فرموده حضرت علی (ع) اگر جامعه‌ای جهاد در راه خدا را ترک کرد خداوند لباس ذلت را بر آن جامعه می‌پوشاند و نیز فرمودند اگر جامعه از جهاد در راه خدا روی برگرداند بلاها هر روز بیشتر بر او نازل شده و گرفتار حقارت و پستی و توسط دشمن خار می‌شود.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام سید حمید میرباقری استاد حوزه  شب گذشته ۱۶ مردادماه در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت سردار اسلام شهید محمدناصر ناصری در حسینیه جماران بیرجند گفت: شهدای در راه خدا تا آخرین لحظه خود را نسبت به اسلام و انقلاب بدهکار می‌دانستند و به همین خاطر خداوند مقام شهادت را برای خواص و اولیای خود قرار داده است.

وی اظهار کرد: به فرموده حضرت علی (ع) اگر جامعه‌ای جهاد در راه خدا را ترک کرد خداوند لباس ذلت را بر آن جامعه می‌پوشاند و نیز فرمودند اگر جامعه از جهاد در راه خدا روی برگرداند بلاها هر روز بیشتر بر او نازل شده و گرفتار حقارت و پستی و توسط دشمن خار می‌شود.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: اسرائیل وقتی صلابت و شجاعت حزب الله را دید شکست خورد و در طول تاریخ نیز ثابت شده حتی اگر دشمن قوی باشد اگر از او نهراسیدیم مجبور به عقب نشینی می‌شود و درهشت سال همه دنیا مقابل ایران اسلامی ایستادند، چون کوتاه نیامدیم مقابل ما کوتاه آمدند.

میرباقری افزود: گاهی گفته می‌شود چه دلیلی دارد در سوریه می‌جنگیم؟ در حالی که اگر خون شهید ناصری و شهدای مدافع حرم نبود امروز مرز خراسان جنوبی هم مورد هجوم قرار می‌گرفت و این فهم دولتمردان و سران نظام است که دشمن را صدها کیلومتر دورتر از مرز کشور متوقف کردند.

این استاد حوزه گفت: اولین ویژگی اهل بیت (ع) این بود که خود را برای دین هزینه می‌کردند، برخلاف بسیاری از ما که حاضریم دین را برای خود هزینه کنیم اما برای دین هیچ کاری انجام ندهیم.

 میرباقری با اشاره به اینکه مدیران ما باید از شهیدان الگو بگیرند و بدانند که این صندلی را مردم به آنان دادند، اظهار کرد: بعد از ۱۹ سال که مراسم یادبود برای سردار سرلشکر ناصری برگزار می‌شود، جمعیت انبوه مردم شرکت می‌کنند و این نشان از قوت اعتقادی مردم خراسان‌جنوبی دارد.

وی یادآور شد: شهادت در راه خدا به قدری با عظمت است که حضرت علی (ع) درد هزار ضربه شمشیر را از مرگ در بستر برای خود آسان‌تر می‌دانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 14 =