۲۱۰ تن کلزا از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال ۱۵۲هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت کلزا بود، گفت: امسال توانستیم ۲۱۰ تن کلزا از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری و هزینه آن به حساب بهره برداران واریز شد.

مهدی عصمتی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: امسال ۱۵۲هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی زیر کشت کلزا بود.

وی با بیان اینکه در راستای خرید تضمینی امسال ۲۱۰ تن کلزار از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شد، افزود:هزینه کلزا خریداری شده از کشاورزان استان به حساب آنها واریز شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: امسال خرید تضمینی کلزا در استان از طریق ۳ مرکز و مباشر انجام که در این راستا تسهیل روند تحویل محصول تولیدی کشاورزان تعیین شد.

عصمتی پور افزود: با توجه به نوپا بودن کشت کلزا در خراسان جنوبی و وجود شرایط نه چندان نامساعد اقلیمی برای تولید این محصول،اما امسال برش سطح زیر کشت خراسان جنوبی به نسبت دیگر استان‌ها دارای شرایط مستعد کشت کلزا توسط دفتر دانه‌های روفتی وزارت درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به مزیت‌های کشت کلزا اظهار داشت: کاشت مکانیزه با استفاده از دستگاه‌های متناسب با نوع بافت خاک و آب و انجام عملیات آماده سازی و تسطیح مناسب اراضی منطبق با اصول کشارزی حفاظتی از جمله نکات در زمینه دستیابی به تولید حداکثری در مزارع در هنگام کاشت است.

ولی پور مطلق افزود: قیمت خرید تضمینی گلزا امسال ۲۷هزار و ۸۳۰ ریال تعیین شد که در صورت مدیریت مطلوب مزرعه و تولید اقتصادی درآمد مناسبی در کنار اصلاح بافت خاک خواهد بود.

وی بیشترین سطح زیر کشت کلزا را در شهرستان نهبندان عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − چهارده =