بیش از ۸۰۰ طلبه خراسان‌جنوبی در طرح پایش قرآنی شرکت کردند

گروه فعالیت‌های قرآنی: کارشناس مشاوره حوزه علمیه خراسان‌جنوبی با اشاره به مراحل طرح پایش قرآنی گفت: بیش از ۸۰۰ نفر از طلاب مدارس علمیه خراسان‌جنوبی در طرح پایش قرآنی شرکت کردند.

حجت‌الاسلام علیرضا نخعی‌پور کارشناس مشاوره حوزه علمیه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی گفت: بیش از ۸۰۰ نفر از طلاب مدارس علمیه خراسان‌جنوبی در طرح پایش قرآنی شرکت کردند.

وی اظهار کرد: در گام اول از طلاب تقاضا کردیم قرآن خواندن خود را ضبط کرده و تحویل دهند که این صورت‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته و نتایج به مدارس اعلام شد.

کارشناس مشاوره حوزه علمیه خراسان‌جنوبی بیان کرد: در گام دوم  اساتید به صورت حضوری وضعیت روخوانی و روانخوانی طلاب را مورد بررسی قرار دادند که در مرحله دوم اگر طلبه‌ای باز هم در مقوله روخوانی و روانخوانی قرآن مشکل داشت، با حضور در جلسات قرآنی بیشتر تلاش می‌کنیم وضعیت او نیز بهبود یابد.

نخعی‌پور با اشاره به اینکه هر کدام از این مراحل چند ماه به طول انجامیده است، ادامه داد: البته در طول این مدت مدارس برنامه‌های قرآنی خود، از جمله شروع کلاس‌ها با تلاوت قرآن، برپایی جلسات قرآنی و… را داشته‌اند که این برنامه‌ها نیز تأثیرگذار بوده است.

وی افزود: در گام سوم در راستای ارتقاء وضعیت روخوانی و روان‌خوانی و تجوید طلاب، آن دسته از طلبه‌هایی که نیاز به کار بیشتر دارند به یک اردوی یک هفته‌ای دعوت می‌شوند که تلاش می‌شود این اتفاق قبل از شروع سال تحصیلی رخ دهد.

کارشناس مشاوره حوزه علمیه خراسان‌جنوبی یادآور شد: در این یک هفته طلاب فقط بر روی مباحث قرآنی( روخوانی، روانخوانی و تجوید) کار می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − شش =