مصالحه در ۸۱ درصد از پرونده‌های ارجاعی به دوایر مددکاری کلانتری‌های خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۶ تاکنون(۵ ماهه اول سال) تعداد ۲۱۵۹ نفر به مراکز مشاوره معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مراجعه کردند، گفت: ۸۱ درصد از پرونده‌های ارجاع شده به دوایر مددکاری و مشاوره کلانتری‌ها به مصالحه منجر شده است.

سرهنگ سید محمدرضا سرفرازی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی در گفت‌‎وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی گفت: راه‌اندازی مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری‌های ناجا اقدامی مؤثر با هدف تقویت نقش حمایتی ناجا در جامعه و کاهش حجم پرونده‌های ارجاعی به مراجع قضایی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و روانی افراد بوده است.

وی اظهار کرد: این مراکز از سال ۷۹ فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر تعداد ۵۰ مرکز مشاور و ۶۲۵ واحد مددکاری اجتماعی در کلانتری‌های کشور فعال است که انواع خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های خانوادگی، روان‌شناختی، انتظامی و مددکاری به مراجعان ارائه می‌دهد.

فعالیت  ۸ واحد مددکاری اجتماعی در کلانتری‌های خراسان‌جنوبی

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: مرکز مشاوره نیروی انتظامی خراسان‌جنوبی نیز در سال ۱۳۸۴ تأسیس گردید و در حال حاضر علاوه بر مرکز مشاوره تعداد ۸ واحد مددکاری اجتماعی در کلانتری‌های استان فعال می‌باشد.

سرفرازی ادامه داد: کمک به مراجعان در جهت شناخت بهتر استعدادها و نگرش‌ها و توانمندی های افراد، ارتقای سطح توانایی فردی و اجتماعی مراجعام، کاهش مشکلات روانی و رفتاری و افزایش سطح سلامت روانی افراد جامعه و افزایش ارتباط صمیمانه پلیس با مردم  از اهداف تأسیس مراکز مشاوره ناجا است.

وی افزود: از ابتدای سال ۹۶ تا کنون(۵ ماهه اول سال) تعداد ۲۱۵۹ نفر به مراکز مشاوره معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۹۲۴ نفر به مرکز مشاوره آرامش و ۱۲۳۵ نفر به دوایر مددکاری کلانتری ها مراجعه داشته اند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه این افراد از خدمات رایگان مشاوره روان شناختی، روان‌سنجی و مددکاری اجتماعی و انتظامی بهره برده‌اند، گفت: ۸۱ درصد از پرونده‌های ارجاع شده به دوایر مددکاری و مشاوره کلانتری‌ها به مصالحه منجر شده است.

بیشترین مشکلات مراجعین به مراکز مشاوره نیروی انتظامی مشکلات خانوادگی بوده است

سرفرازی با اشاره به اینکه مشاوره انتظامی، خانواده و روان‌شناختی، روان‌سنجی، مددکاری اجتماعی از مهمترین خدمات ارائه شده در مرکز مشاوره معاونت اجتماعی نیروی انتظامی است، اظهار کرد: بیشترین مشکلات مراجعین به مرکز مشاوره مسائل مرتبط با مشکلات خانوادگی بوده است.

وی بیان کرد: از جمله مشکلات مراجعه‌کنندگان به مرکز مشاوره معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی می‌توان به  بدرفتاری جسمی و عاطفی، دخالت خانواده‌ها در زندگی زوجین، اعتیاد همسر، ارتباطات فرا زناشویی و دخالت خانواده‌ها در زندگی زوجین اشاره کرد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی با اشاره به طلاق به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی ادامه داد: عدم شناخت زوجین از یکدیگر، عدم مسئولیت‌پذیری، ازدواج تحمیلی و عدم بلوغ عاطفی و اجتماعی و بی‌توجهی به ارزش‌های اخلاقی از مهمترین علل طلاق است.

سرفرازی یادآور شد: شهروندان می‌توانند به صورت خود معرف یا معرفی از طریق مراجع قضایی و انتظامی، سازمان‌ها و نهادها به مرکز مشاوره نیروی انتظامی استان مراجعه کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =