انجمن روابط عمومی ها در خراسان جنوبی تشکیل می شود

بیرجند- مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی بخشی نگری و دستگاهی نگری را از مشکلات حوزه روابط عمومی ها در استان دانست و گفت: انجمن روابط عمومی ها در استان راه اندازی می شود.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار مهر، عباسعلی بهاری شب گذشته در نشست مطبوعاتی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان، با بیان اینکه متاسفانه روابط عمومی ها در حال حاضر در جایگاه واقعی خود قرار ندارند، اظهار کرد: روابط عمومی ها جایگاه و هنری که را که باید به نمایش بگذارند را ندارند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین مشکلات در حوزه روابط عمومی ها عدم تخصصی بودن آن ها است، افزود: عموما مدیران دستگاه های اجرایی نیروهای غیر ماهر را در روابط عمومی ها به کار می گیرند و نگاهی خدماتی به آن ها دارند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید سطح روابط عمومی ها ارتقاء پیدا کند، گفت: نیروهای مزاحم در روابط عمومی ها باید حذف شوند.

وی با بیان اینکه جایگاه روابط عمومی ها جایی برای عرض اندام افراد غیرحرفه ای نیست، عنوان کرد: نگاه و انتظار مدیران از روابط عمومی ها باید تغییر پیدا کند.

وی ادامه داد: در دولت یازدهم بیشترین ایرادات در خصوص اطلاع رسانی ها بر روابط عمومی ها بود که امیدواریم در دولت فعلی تکرار نشود.

بهاری با اشاره به اینکه بخشی نگر و دستگاهی نگر بودن از دیگر مشکلات در روابط عمومی ها است، افزود: متاسفانه بسیاری از روابط عمومی ها به هیچ عنوان به خارج از سیستم کاری خود توجه نمی کنند.

وی با تاکید بر اینکه اجازه نخواهیم داد روابط عمومی ها صرفا در حوزه کاری خود فعالیت داشته باشند، گفت: یک روابط عمومی باید در چارچوب سیاست هایی که از سوی شورای اطلاع رسانی و روابط عمومی دولت ابلاغ می شود، فعالیت کند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه ارتباط روابط عمومی ها باید با استانداری بیشتر شود، عنوان کرد: اگر روابط عمومی ها تضعیف شوند بدنه اطلاع رسانی دولت نیز دچار تضعیف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت های روابط عمومی ها باید به صورت تخصصی شناسایی شود، بیان داشت: قدرت روابط عمومی ها در کنار هم بودن و اتحاد است.

وی انباشت وظایف های غیر مرتبط را از دیگر مشکل های حوزه روابط عمومی ها دانست و افزود: متاسفانه برخی مدیران کارهای اضافه دستگاه خود را بر دوش روابط عمومی ها می گذارند که این مهم موجب عقب ماندن از رسالت اصلی روابط عمومی می شود.

بهاری با بیان اینکه روابط عمومی ها مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت، گفت: شورای هماهنگی روابط عمومی ها را در شهرستان ها نیز فعال خواهیم کرد.

وی ادامه داد: روابط عمومی ها به هیچ عنوان سیاسی عمل نمی کنند اما وظیفه دارند سیاست های دولت را به طور کامل و دقیق عملیاتی کنند چراکه عمل نکردن به سیاست های دولت خیانت به دولت محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 − 2 =