مسجد پویا و موثر در حوزه استکبار ستیزی فعالیت می‌کند/ شهید حججی جوان طراز انقلاب اسلامی بود

ائمه جمعه خراسان جنوبی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه، ویژگی‌های مسجد پویا را برشمردند و با گرامی‌داشت یاد و نام شهید حججی، بر ادامه‌ی راه شهدای مدافعان حرم تأکید کردند.

نمازجمعه این هفته در نقاط مختلف استان خراسان جنوبی مانند همیشه با حضور پرشور مردم برگزار شد.

مسجد پویا و موثر در حوزه استکبار ستیزی فعالیت می‌کند
حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر حدادیان امام جمعه موقت بشرویه در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به اهمیت فرهنگ قرآنی در بین جوامع اسلامی بیان کرد: ارزش انسانها در فرهنگ قرآنی به تقوا و اخلاق است چرا که پیامبر گرامی اسلام در نزد ملائکه به پنج گروه انسان‌ها افتخار می‌کند ابتدا کسانی که در راه خدا جهاد می‌کنند ،کسانی که به لحاظ تمکن مالی قدمی به سوی کمک به نیازمندان برمی‌دارند، کسانی که برمدار اخلاق گرایی با مردم رفتار می‌کنند و کسانی که در راه خدا جهاد علمی دارند.

امام جمعه موقت شهرستان بشرویه افزود: کسانی که در مقابل افراد جامعه متواضع هستند و خود را برتر از دیگران می‌دانند رضایت الهی را دنبال می کند.

وی با اشاره به دیگر ویژگی های مومنان از نگاه پیامبر اسلام بیان کرد: کسانی که در راه خدا انفاق می‌کند ،جهاد می‌کنند ، به دیگران کمک می‌کنند و منّت نمی‌گذارند ،همچنین کسانی که در دل نیمه شب زمانی که همه در خواب هستند با خداوند روز و نیاز می کنند و تقوا را پیشه کرده اند از دیگر مومنان محبوب خداوند می باشد.

حدادیان افزود: از ویژگی‌های دیگر شخص مومن این است که مردم از سوی وی در آرامش و آسایش کامل به سر می‌برند ،مومن دروغ نمی‌گوید، خیانت نمی کند ،گناه نمی‌کنند و به مردم ظلم روا نمی دارد همچنین اگر کسی در مجامع و محافل دینی شرکت کند نماز بخوانند ،عبادت کنند و خیرات کنند نیز از جمله مومنان محبوب خداوند محسوب شده و پاداش عظیمی را خواهد داشت.

امام جمعه موقت شهرستان بشرویه در ادامه با تسلیت شهادت پاسدار شهید مدافع حرم شهید محسن حججی بیان کرد:شهید والامقام محسن حججی در دلیر مردی بود که با اراده ای پولادین و ایمان واقعی در برابر داعشی های وحشی ایستادگی کرده و با خون خود مکتب حیات بخش اسلام ناب محمدی را آبیاری کرد و همچون سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام به شهادت رسید‌

وی افزود :گروههای تکفیری داعشی که دست‌پرورده سران استکبار هستند همواره در منطقه خاورمیانه به کشتار مسلمانان پرداخته و هدفی جز تخریب چهره واقعی اسلام را ندارند.

وی افزود : نهضت انقلاب اسلامی و مکتب حیات بخش اسلام ناب محمدی همچون حرکتی توفنده به پیش خواهد رفت چرا که ریشه آن به انقلاب عاشورای حسینی متصل است و در آینده نزدیک تار و پود معاندین مکتب اهل بیت در هم پیچیده خواهد شد.

امام جمعه موقت بشرویه در ادامه با اشاره به مناسبت های هفته به روز دحوالارض اشاره کرد و گفت: روز دحوالارض روز مبارکی است که خداوند متعال زمین را که سراسر آب گرفته بود از زیر خانه ی کعبه گسترش داد
تا زمین برای انسان ها آماده ی زندگی گردد.

وی همچنین با اشاره به بیست و هشتم مرداد ماه روز کودتای آمریکایی نظامی در ایران هم گفت : در سال ۱۳۳۲ علیه حکومت ایران و نخست وزیری مصدق کودتای به راه انداختند تا حضور نامشروع خود را در این منطقه حفظ کند.

حدادیان خاطرنشان کرد:رژیم مستکبر آمریکایی از همان ابتدا با حضور خود در منطقه خلیج فارس و با دخالت در کشورهای منطقه سعی کرده صورتی خود را گسترش دهد ولی با پیروزی انقلاب اسلامی ایران حضور تجاوزکارانه رژیم امریکایی از اسلام و ایران اسلامی، و مردم غیرتمند و انقلابی و ولایی ایران ضربه خورده و مردم با حضور در تمامی صحنه های اجتماعی و ملی اجازه نداده و اجازه نخواهند داد که کوچکترین خدشه ای به نظام و اسلام وارد آید.

وی همچنین روز جهانی مساجد را هم گرامی داشته و بیان کرد: مسجد پایگاه اقتدار و عظمت اسلام می باشد و همچنین مرکز همایش های بزرگ مسلمانان است.

حدادیان افزود: مساجدی پویا و فعال هستند که مرکز تجمع علیه بیدادگری رژیم‌های استکباری باشد و دفاع از انقلاب اسلامی نظام جمهوری و به خصوص حماسه هشت سال دفاع مقدس از مسایل پایگاه های بزرگ دفاعی از نهضت انقلاب باشد.

امام جمعه موقت بشرویه سالروز ورود عزتمندانه آزادگان سرافراز به میهن اسلامی را هم گرامیداشت و خاطرنشان کرد :سالروز ورود آزادگان به کشور برگ زرینی بر تاریخ انقلاب اسلامی افزود و ملت قدرشناس ایران اسلامی مدیون فداکاری ها و رشادتها صبر و استقامت این سفیران عاشق اهل بیت می باشد

هفته دولت هفته درس گرفتن مسئولان از پاکبازانی چون رجایی و باهنر است
حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مرتضائی‌نیا امام جمعه حاجی‌آباد زیرکوه در خطبه‌های نمازجمعه با تاکید بر رعایت تقوای الهی، اظهارداشت: تقوا حصن وحصار انسان مومن است که او را در مقابل هجمه های شیطانی محفوظ نگه می دارد.

امام جمعه زیرکوه با اشاره به مناسبت های هفته پیش رو روز دحوالارض را تبریک گفت و اظهارداشت: امروز روز رحمت بی منتهای الهی و روز زیارتی آقا علی ابن موسی الرضا (ع) است.

وی با تسلیت شهادت امام جواد(ع) خاطرنشان کرد:امیدواریم عرض ادب شایسته ای به ساحت این امام بزرگوار داشته باشیم.

مرتضائی نیا ،با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه و روز ازدواج، گفت: یکی از مشکلات امروز جامعه ما بالا رفتن سن ازدواج است و بعضی ها از فقر و نداری می ترسند و ازدواج نمی کنند بنابراین من به جوانان عرض می کنم شما ازدواج کنید خداوند رزق و روزی و خیرات و برکات خود را برشما ارزانی خواهد کرد.

امام جمعه زیرکوه به بزرگان منطقه سفارش کرد: در امر ازدواج وساطتت کنند زیرا این کار ثواب زیادی دارد و در فردای قیامت هر کسی در ازدواج وساطت کنند تاجی از گل بر سرش خواهند گذاشت.

وی با تاکید بر رونق ازدواج آسان،بیان داشت: یکی از مشکلاتی که ازدواج را با مشکل مواجه کرده است چشم و هم چشمی و مهریه های سنگین است.

امام جمعه زیرکوه با اشاره روز پزشک این روز را به پزشکان تبریک گفت و از تلاشهای پزشکان شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

مسجد بهترین سنگر بصیرت است

مرتضائی نیا با اشاره به آتش سوزی مسجد الاقصی و روز جهانی مساجد،گفت: جایگاه مسجد هم مدرسه است، هم دانشگاه، هم مرکز تصمیم گیری و هم مرکز اتصال بین بنده و خالق است بنابراین قدر مساجد را باید دانست زیرا مسجد بهترین سنگربصیرت و بهترین خاکریز است و مسجد به عنوان سنگر اصلی و محور اصلی انقلاب از اول انقلاب بوده است و تا آخر هم خواهد بود.

وی با اشاره به روز صنعت دفاعی ، بیان داشت:۳۱ مرداد ماه یادآور بیش از ۳ دهه ایثار و جهاد و رشادت جهادگرانی است که در سایه رهنمودها و تدابیر مقام معظم رهبری و باتاسی از شعار ما می توانیم توانسته اند با طراحی و ساخت محصولات دفاعی موجبات اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بوجود بیاورند .

قدرت بازدارندگی ایران با هیچ کشوری قابل مذاکره نیست.

امام جمعه زیرکوه اذعان داشت: امروز در سایه خودباوری و خودشناسی به یکی از بزرگترین کشورهای دارای صنایع دفاعی تبدیل شده ایم و دشمنان قسم خورده این نظام بدانند قدرت بازدارندگی ایران با هیچ کشوری قابل مذاکره نیست.

مرتضائی نیا ادامه داد: امروز اگر دشمنان در مقابل این نظام سر فرود می اورند به خاطر این صنایع دفاعی است.

هفته دولت هفته درس گرفتن مسئولان از پاکبازانی چون رجایی و باهنر است

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت بیان کرد:هفته دولت هفته درس گرفتن مسئولان از پاکبازانی چون رجایی و باهنر است و نام رجایی و باهنر یادآور فضائل فراموش شده مثل تلاش، پایداری، تحمل سختی ها، ساده زیستی ها،مسئولیت پذیری در لحظات بحران ، دوری از تجمل گرایی، ولایت پذیری،عمل به جای حرف و صدها فضائل دیگر این دو شهید است که امروز به فراموشی سپرده شده است.

امام جمعه زیرکوه گفت: هفته دولت تنها گرامی داشت یاد و خاطر عروج مظلومانه این دو شهید نیست بلکه تجلیل از یک تفکر انقلابی و مردانی است که خالصانه شیفته خدمت بودند بنابراین مسئولان باید ویژگی های این شهدا را سرلوحه کار خود قرار دهند.

مرتضائی نیا با اشاره به رای اعتماد مجلس به وزرا،تاکیدکرد: از مجلس می خواهیم وزرایی که می خواهند انتخاب شوند این روحیه انقلابی بودن،جهادی بودن،ساده زیستی و تجمل گرایی و .. را در آنهامدنظر داشته باشند .

امام جمعه زیرکوه با اشاره به شهادت شهید مدافع حرم،گفت: شهادت مظلومانه شهید حججی آنقدر دردناک بود که علاوه بر ایرانیان دل بسیاری از مردم را در اقصی نقاط دنیا به درد آورد.

نوک پیکان هجمه‌های آمریکا به سمت ایران است
حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مؤدب امام جمعه موقت طبس در خطبه‌های نمازجمعه گفت: همه گرایش های سیاسی که دل در گرو نظام دارند باید با هم تعامل سازنده و تفاهم داشته باشند.

امام جمعه موقت طبس افزود: امروز در موقعیتی قرار داریم که نوک پیکان هجمه های آمریکا به سمت ما است و تمام تلاش خود را می‌کند که با اتحادی منطقه ای و جهانی در تمام زمینه ها ما را به چالش بکشاند.

وی بیان کرد: ضروری است که مردم و مسئولین از توانمندهای داخلی و توطئه های دشمن غافل نشوند و که در غیر این صورت خسارتی غیر قابل جبرانی خواهیم کرد.

حجت الاسلام مؤدب تاکید کرد: همه بدانیم در داخل کشورمان توانایی هایی داریم که دشمن را نگران کرده و باید آن را تقویت کنیم و به این باور برسیم پیام، مذاکره و ژست های دوستانه دشمن توطئه است و غفلت از آن به مصلحت نظام و کشور نیست.

وی گفت: با توجه به این واقعیات می‌توان با تفاهم ملی و انسجام داخلی جاودانگی و سربلندی ملت و نظام ایران اسلامی را تضمین کرد.

امام جمعه موقت طبس با اشاره به برنامه های اطلاعاتی، امنیتی آمریکا گفت: طبق این نهادها برنامه های کوتاه، میان و بلند مدت طراحی شده و در آن روسیه، چین و ایران را به عنوان تهدیدی برای خود به حساب می‌آورد.

وی به تهدیدات آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: در زمینه هسته ای، موشکی آمریکا ایران را تهدید می‌کند اما ما باید تکنولوژی جامع هسته ای و توانمندی فوق العاده موشکی خود را تقویت کنیم.

حجت الاسلام مؤدب بیان کرد: آمریکا در تلاش است ایران را تروریست و حامی آن نشان دهد اما در این زمینه موفق نبوده چرا که شبکه های ماهواره ای هم به این موضوع اذعان دارند که ایران قربانی تروریست است.

وی با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند در زمینه های مختلف ایران را محدود کنند گفت: برای خنثی سازی این توطئه ها باید تعامل و تفاهم، اتحاد و تقویت نقاط قوت خود، تقویت سپاه و اتحاد با قدرت های منطقه ای داشته باشیم و با مقابله با اسرائیل و آمریکا نرمش نداشته باشیم.

امام جمعه موقت طبس خاطرنشان کرد: فرصت‌ها را از دست ندهیم، ابتکار عمل دست ما باشد و مسئولین اضهارنظرهایی در تضاد با منافع نظام نداشته باشند.

وی افزود: برای تعامل داخلی نشست‌ها بیشتر شود تا بتوانیم صمیمانه گفتگو کنیم و دولت را کمک کنیم و دولت نیز نقدهای منصفانه را پذیرا باشد.

حجت الاسلام مؤدب تاکید کرد: در شرایط فعلی جناح ها، احزاب، دولت و ملت سلیقه‌ها را کنار بگذارند و هوشمندانه عمل کنند تا در این مرحله نیز کشورمان بتواند به پیشرفت‌های بیش از پیش نایل شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمود نوری امام جمعه شوسف در خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت گفت: آنچه مقام معظم رهبری از دولت مردان دولت دوازدهم مطالبه دارند این است که معیشت مردم را در این چهار سال به نقطه قابل قبولی برسانند.

وی افزود: دولتمردان ما باید از بزرگان دین همچون امیر المومنین(ع) که حکومت را فرصتی برای خدمت به خلق می دانستند پیروی کنند و شهیدان رجائی و باهنر که دو الگوی بسیار پاک خدمت بی منت بودند را سرمشق عملکرد خود قرار دهند.

امام جمعه شوسف با اشاره به شهادت شهید محسن حججی اظهار کرد: آنچه در این روزها خون تازه‌ای در رگ‌های جوانان غیور ایران اسلامی جاری کرد حرکت قبیحانه گروهک مرتد و کافر داعش نسبت به این شهید مظلوم مدافع حرم بود.

حجت‌الاسلام نوری خاطرنشان کرد: اگر چه محسن حججی به دست این گروهک شهید شد اما هزاران هزار جوان از قبیل محسن حججی ادامه دهنده راه او هستند و تا نابودی کامل این جرثومه فساد از پای نخواهند نشست.

وی با اشاره به روز صنعت دفاعی این صنعت را نماد اعتماد به نفس و پیشرفت ملت ایران در عرصه اقتدار دفاعی و تحریم شکنی دانست و افزود: آنچه باید دشمنان بدانند این است که قدرت بازدارندگی ایران قابل مذاکره نیست و آمریکا آرزوی بازدید از این مراکز را به گور خواهد برد.

امام جمعه شوسف با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد آن را ثمره اعتماد به آمریکا و وادادگی دستگاه های فرهنگی و سیاسی آن زمان کشور دانست و گفت: این کودتای ننگین باید برای همه ایرانیان و به خصوص دولتمردان درس عبرت باشد.

حجت‌الاسلام نوری همچنین با اشاره به آتش سوزی مسجد الاقصی و روز جهانی مسجد اظهار کرد: اگر چه مسجد سیاسی که متعلق به یک جریان خاص سیاسی باشد ممنوع است و اگر چنین مسجدی وجود داشته باشد همانند مسجد ضرار می شود که تخریب آن هم جایز است اما، مسجد به عنوان اصلی ترین جایگاه سیاست گذاری در مسجد رسم و سنت بزرگان دین بوده است.

وی همچنین سالروز شهادت امام جواد(ع) را تسلیت گفته و به روز دحوالارض و روز پزشک به عنوان دیگر مناسبت های هفته آینده اشاره کرد.

مسجد پایگاه جناحی و گروهی نیست/ شهید حججی جوان طراز انقلاب اسلامی بود
حجت‌الاسلام و المسلمین محسن مشرفی امام جمعه موقت بیرجتد در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه به زمینه‌های کمال و سعادت انسان اشاره کرد و اظهار داشت: افرادی که مسیرهای خودخواهانه و غیر خدا را انتخاب کردند، زمینه گمراهی خود و بندگان خدا را فراهم کردند اما کسانی که زندگی خود را تحت برنامه الهی قرار دادند سعادت دنیوی و اخروی خویش را رقم زدند.
وی افزود: بعد از معرفت و ایمان به یگانگی خدا، بزرگترین نعمتی که خداوند به انسان عنایت کرده فرهنگ غنی و ناب اسلام محمدی است.
امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه جامع‌ترین و کامل‌ترین برنامه زندگی در دین اسلام نهفته است، ادامه داد: مهم‌ترین اهداف این دین آسمانی آزادسازی انسان از بردگی نفس،کرامت و عزت بخشیدن به انسان و سر فرود نیاوردن در مقابل مستکبرین است.
مشرفی تبیین کرد: انسان نیازمند آزادگی به تمام معنا در ذیل بندگی خدا است و این نعمتی نیست که اسلام نخواهد شکرش را به جای آوریم.
وی با تأکید بر اینکه فرهنگ غنی اسلام دارای برنامه جامع و کامل است که جای بسی شکر است، ادامه داد: این برنامه نیازمند شکر قلبی، عملی و زبانی است لذا باید از صمیم قلب ممنون خدا باشیم و به صورت عملی در مسیری که اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) ترسیم کرده‌اند گام برداریم.
امام جمعه موقت بیرجند متذکر شد: نباید به امورات زندگی بی‌تفاوت باشیم و روز و شب را هر طور که دوست داریم بگذرانیم، بلکه باید نسبت به نعمت اسلام شکرگزار بوده و مسیری را که اسلام تعیین نموده بپیماییم.
مشرفی ادامه داد: آنچه که از امنیت و آسایش نسبی نصیب مؤمنین شده به برکت اسلام، قرآن، اهل بیت(ع) و خون شهدایی است که جان خود را فدا کردند.

وی عنوان داشت: متأسفانه ظواهر زندگی غربی و زرق و برق‌های دنیوی برخی افراد را متمایل به خود کرده و فریفته می‌شوند و نعمت عظیم اسلام را کم به شمار می‌آورند در حالی که باید پیوسته نسبت به نعمات اسلام احساس غرور و عزت کنیم.
امام جمعه موقت بیرجند اظهار داشت: امروزه باورها و اعتقادات ایمانی و اسلامی که سبب ایجاد اقتدار، عزت و سرافرازی و بیداری منطقه شده است به‌سان در و گوهری است که باید به دیده ارزشی به آن نگاه کنیم و نباید بگذاریم فرهنگ‌های وارداتی جایگزین فرهنگ‌های ارزشی شود.
مشرفی متذکر شد: متأسفانه اگر فرهنگ‌های وارداتی در بطن جامعه رسوخ پیدا کند گله و شکایتی که پیامبر(ص) در قرآن کریم سوره فرقان آیه ۳۰ از آن یاد کرده است محقق می‌شود.
وی ادامه داد: همه عشق مسلمانان زیارت خانه خدا، قبور ائمه(ع) و توجه به فرمایشات آن‌ها است که متأسفانه با وجود گردشگری تعریف شده توخالی سعی می‌کنند این مسیرها را از مسلمانان بگیرند.
امام جمعه موقت بیرجند متذکر شد: امت اسلام به ویژه مردم مؤمن و انقلابی ایران لازم است قدر داشته‌هایشان را بدانند زیرا ما در قبال قرآن و ائمه معصومین بازخواست می‌شویم.
مشرفی با بیان اینکه بسیاری از مسؤولین درصدد رفع مشکلات موجود هستند، اظهار داشت: هر چقدر که مسؤولین تلاش می‌کنند مشکلات رفع نمی‌شود زیرا از اصل دارای مشکل هستیم بنابراین رهاکردن دستورات قرآن و کم توجهی به رهنمون‌های ولی امر مسلمین باعث افزون شدن مشکلات می‌شود.
وی بیان داشت: با توجه به اینکه دشمن نمی خواهد وجود ما را بر روی کره خاکی ببیند باید از ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده را ببریم لذا باید در راه خدا زن و مرد، پیر و جوان جهاد کنند.
امام جمعه موقت بیرجند امنیت و آرامش کنونی را مدیون مبارزه و ایستادگی‌های آزادگان دانست و گفت: کسی که به ریسمان محکم الهی متصل شود اهل نجات است.
مشرفی در ادامه سخنانش به مناسبت‌های هفته جاری اشاره کرد و عنوان داشت: امروز ۲۷ مرداد روز دحوالارض است، دحوالارض روز بندگی خدا است و در دعایی که در رابطه با این روز آمده است برچیده شدن بساط ظالمان و زمینه‌چینی برای ظهور حجت خدا تبیین شده است.
وی اضافه کرد: از دیگر مناسبت های هفته آتی شنبه ۲۸ مرداد سالروز کودتا علیه دولت دکتر محمد مصدق است، کودتایی که سبب شد حکومت جبار پهلوی ۲۵ سال دیگر ادامه یابد.
امام جمعه موقت بیرجند به دلایل شکست خوردن دولت مصدق اشاره کرد و گفت: اعتماد مصدق به آمریکایی‌ها، مسبط شدن دشمن بر دستگاه‌های سیاسی و فرهنگی و عدم حضورمردم در روز حادثه از مهمترین دلایل شکست دولت مصدق بود.
مشرفی ادامه داد: دوشنبه ۳۰ مرداد سالروز بزرگداشت علامه مجلسی است و وی فردی بود که توانست ۱۰ جلد کتاب را به زبان عربی و ۵۰ جلد کتاب را به زبان عربی نگارش کند و این اقدام علامه مجلسی سبب احیای فرهنگ ناب تشیع شد.
وی مساجد را سنگر اصلی رونق اسلام و کانون رشد و شکوفایی انسان دانست و تصریح کرد: مساجد محلی برای رصد مشکلات جامعه، وضعیت اقتصادی و سیاسی جامعه و حمایت از مستضعفین است.
امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: گر چه مساجد محلی برای تحلیل‌های سیاسی است اما نباید به پایگاه جناحی و گروهی تبدیل شود.
مشرفی با بیان اینکه ۳۱ مرداد به عنوان روز صنعت دفاعی نامگذاری شده است، یادآور شد: سردمدارانی در آمریکا و کشورهای دیگر حضور دارند که از به پا کردن شعله جنگ ابایی ندارند و این کشورها اگر با قدرت موشکی ایران مواجه نمی‌شدند از انجام اقدامات جاهلانه ترسی نداشتند.
وی به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه(س) اشاره کرد و گفت: پنجشنبه اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج این زوج آسمانی است لذا از همه مردم و مسؤولین تقاضا داریم در حیطه ازدواج جوانان وارد صحنه شده و احساس مسؤولیت کنند.
امام جمعه موقت بیرجند تأکید کرد: دشمن از هر حربه‌ای برای به انحراف کشیدن جوانان استفاده می‌کند لذا باید در راستای استحکام خانواده‌ها گام برداریم چرا که هیچ کداممان از آسیب‌های مقابل ازدواج و تجردگرایی دل خوشی نداریم.
مشرفی بر لزوم توجه به مشاوره قبل ازدواج تأکید کرد و توضیح داد: باید به آموزش‌های قبل ازدواج توجه کنیم و آنها را جدی بگیریم.
وی از دیگر مناسبت‌های هفته آتی را روز بزرگداشت ابوعلی سینا روز پزشک اعلام کرد و از پزشکان خواست رعایت حال بیماران را از جهت بیماری و هزینه‌های درمان داشته باشند.
امام جمعه موقت بیرجند اعلام کرد: پنجشنبه دوم شهریور آغاز هفته دولت است لذا نامگذاری این روز به این عنوان به خاطر شهادت شهدایی چون رجایی و باهنر است لذا اگر این روز را به دولتمردان تبریک می‌گوییم در مقابل نیز مردم انتظاراتی از مسؤولین دارند.
مشرفی شهیدان با هنر و رجایی را اسوه‌های کار انقلابی، مخلصانه، ولایی و جهادگرانه دانست و ادامه داد: باید خلق و خوی این شهیدان در بین دولتمردان نمود کند.

وی به حکم اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در تشکیل دور جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و یادآور شد: امید است اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام در انجام رسالت حساس و خطیر این مجمع موفق باشند.
امام جمعه موقت بیرجند به جنایات یمن اشاره کرد و گفت: متأسفانه گوش جهان اسلام نسبت به آنچه که در یمن می‌گذرد کر شده است و گویا زبان رسانه‌ها نیز لال و گنگ شده و نمی‌توانند آنطور که باید این جنایات را به گوش مردم برسانند.
مشرفی در ادامه به شهادت شهید محسن حججی اشاره کرد و بیان داشت: محسن حججی در سن مشابه امام جواد(ع) و همانند مولایش اباعبدالله(ع) به شهادت رسید.
وی در پایان خاطرنشان کرد: محسن حججی جوان طراز انقلاب اسلامی است، چنانچه مردم به شیوه‌های متعدد به این شهید و خانواده‌اش ابراز محبت کردند مسؤولین نیز باید به جای برنامه‌های منحرف و ضایع کننده به معرفی اینگونه جوان‌ها و الگودهی به نسل جامعه بپردازند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 4 =