خرید لوازم‌التحریر ایرانی؛ زمینه‌ساز حمایت از تولید‌کننده داخلی

گروه اجتماعی: بی‌شک خرید لوازم‌التحریر ایرانی، زمینه‌ساز حمایت از تولید‌کننده داخلی است و اگر هر دانش‌آموز ایرانی خود را ملزم به خرید جنس ایرانی بداند، یک گام به سمت اقتصاد مقاومتی برداشته است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، شهریور‌ماه که فرا می‌رسد بسیاری از خانواده‌ها در تکاپوی خرید لباس، کیف و لوازم‌التحریر برای فرزندانشان می‌افتند. برخی از خانواده‌ها قیمت، رنگ و جنس کالا برایشان مهم است اما برای برخی دیگر از خانواده‌ها علاوه بر این مؤلفه‌ها طرح کالا نیز مهم است.

خرید لوازم التحریر ایرانی، زمینه ساز حمایت از تولید کننده داخلی

بسیاری از والدین بر این عقیده هستند که طرح لوازم‌التحریر و عکس روی جلد دفتر کودک و نوجوانشان بر اندیشه او تأثیر می‌گذارد و از این منظر تمایل دارند که از طرح‌های ایرانی مثل شکرستان و … استفاده کنند.

در بیرجند مانند برخی از نقاط کشورمان نمایشگاه لوازم‌التحریر ایرانی ـ اسلامی برپا شده است تا علاقه‌مندان به این طرح‌ها راحتتر بتوانند این کالاها را تهیه کنند. به این بهانه به سراغ برخی از بازدیدکنندگان نمایشگاه و غرفه‌داران رفتیم و نظرشان را درباره کیفت و چرایی ضرورت خرید لوازم‌التحریر ایرانی پرسیدیم.

شجاعی نسب یکی از غرفه‌داران نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: کیف‌هایی که ما در غرفه‌مان به فروش می‌رسانیم، کار دست بانوان روستای روم است که حدود ۱۹ سال است این کار ارزشمند را انجام می‌دهند.

کیف‌‎هایی که کار دست زنان روستایی است

وی اظهار کرد: جنس کیف‌ها جاجیم و پشم است و از این جهت که جزء صنایع دستی است مردم علاقمندی بیشتری برای خرید آن دارند و استقبال از این طرح‌ها بسیار زیاد است.

شجاعی نسب یادآور شد: خرید این کیف‌ها به نوعی حمایت از تولید کننده داخلی است و از این جهت در راستای استحکام بخشی به اقتصاد استان حائز اهمیت است.

محمد فیضی نماینده عرضه محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی نیز گفت: تلاش کانون پرورش فکری ارائه محصولات با کیفیت به کودکان و نوجوانان ایرانی است که امیدواریم مورد علاقه آنان واقع شود.

تولیدات کودکان باید با همفکری کارشناسان طراحی شود

خرید لوازم التحریر ایرانی، زمینه ساز حمایت از تولید کننده داخلی

وی اظهار کرد: لوازم التحریر و سایر وسایل سرگرمی کانون توسط کارشناسان خبره طراحی می‌شود و از این منظر تأثیرگذاری آن بر اندیشه فرزند ایرانی همواره مد نظر قرار دارد که اطمینان خانواده‌ها را نیز به وجود آورد.

نماینده عرضه محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی بیان کرد: کسانی که با کانون آشنایی دارند و از جمله نوجوانان و کودکانی که در کلاس‌های کانون شرکت کرده‌اند از تولیدات کانون استقبال می‌کنند.

فاطمه محمدزاده یکی از نوجوانانی که به همراه خانواده‌اش برای بازدید از نمایشگاه آمده است، گفت: برای من همیشه این نکته مهم بوده که طرح لوازم التحریرم ایرانی باشد و البته کیفیت نیز برایم بسیار حائز اهمیت است.

وی که امسال وارد کلاس یازدهم می‌شود، اظهار کرد: برخی از دوستانم از تصاویر شخصیت‌های کارتن‌های غربی استفاده م‌ کنند ولی من خیلی علاقمند به این برنامه‌ها نیستیم.

محمدزاده بیان کرد: دوست دارم تصاویر لوازم التحریرم چه کیف و چه دفتر دانشمندان ایرانی باشد مثل شهدای انرژی هسته‌ای که هم در علم و هم در دینداری سرآمد بودند که در نمایشگاه می‌توان از نمونه‌ها به راحتی پیدا کرد.

شرفی یکی دیگر از غرفه‌داران نمایشگاه گفت: ما علاقمند فروش محصولات ایرانی هستیم اما به اندازه کافی لوازم التحریر ایرانی به فروش نمی‌رسد و من نیز خیلی تلاش کردم تا توانستم دفتر تولید ایرانی و از جمله تولید خراسان‌جنوبی پیدا کنم.

ضرورت افزایش کیفیت کالای ایرانی

وی اظهار کرد: از طرف دیگر کیفیت کالای ایرانی نیز باید افزایش یابد تا مورد استقبال مردم واقع شود چرا که هر چند خرید کالای ایرانی حائز اهمیت است ولی جنس و ماندگاری کالا نیز بسیار مهم ارزیابی می‌شود.

خرید لوازم التحریر ایرانی، زمینه ساز حمایت از تولید کننده داخلی

زهرا عباسی که از غرفه کیف‌های سنتی بازدید میکرد، گفت: وقتی که در استان خودمان چنین طرح های متنوعی وجود دارد چرا مورد حمایت قرار نگیرد و من نیز ترجیح می‌دهم چنین طرح‌هایی برای فرزندم تهیه کنم.

وی یادآور شد: حمایت از تولید لوازم التحریر ایرانی گامی در جهت تقویت اقتصاد کشور ما است  و نباید از آن غفلت کرد.

خرید لوازم التحریر ایرانی، زمینه ساز حمایت از تولید کننده داخلی

گزارش از حکیمه بهمن زاده

عکس از سپیده قلندری

دیدگاهی در “خرید لوازم‌التحریر ایرانی؛ زمینه‌ساز حمایت از تولید‌کننده داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 11 =