مسابقات هندبال جوانان کشور در قاینات آغاز شد

بیرجند – ایرنا – مسابقات هندبال باشگاه ها و دسته ای کشور رده سنی (جوانان) با حضور ۲۰ تیم در دانشگاه پیام نور شهرستان قاینات آغاز شد.

آیین ویژه شروع رقابت های هندبال جوانان باشگاه ها و دسته های کشور عصر شنبه با حضور علیرضا رحیمی رئیس فدراسیون هندبال، مسئولان استان و شهرستان و علاقمندان به ورزش در سالن ورزشی سیمرغ شهر قاین مرکز شهرستان قاینات برگزار و این دوره از بازی ها با شرکت ۲۰ تیم در سالن های سیمرغ و غدیر این شهر آغاز شد.
مسئول برگزاری مسابقات در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: رقابت های هندبال جوانان باشگاه ها و دسته های کشور در رده آزاد در چهار گروه و دو مرحله برگزار می شود.
مراد کرمی افزود: مرحله اول رقابت ها دوره ای و مرحله دوم به صورت حذفی برگزار می شود و پس از انجام ۴۸ بازی در مدت هفت روز، تیم های برتر معرفی می شوند.
نماینده فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران در خصوص ویژگی این رقابت ها گفت: این مسابقات با قضاوت ۴۰ نفر از داوران جوان کشور برگزار و در حاشیه مسابقات نیز کارگاه آموزشی برای افزایش آگاهی و اطلاعات داوران تشکیل می شود.
وی هدف از برگزاری این مسابقات در شهرهای کوچک را توسعه هندبال در سطح کشور و استفاده از توان و ظرفیت شهرستان ها در راستای استعدادیابی جوانان و نوجوانان عنوان کرد.
بهمن کهن ترابی نیز در این آئین ضمن تشکر از دست اندرکاران مسابقات ورزشی اظهار کرد: قاینات طی یک سال گذشته میزبان دو مسابقه بزرگ ملی ورزشی بوده است.
فرماندار قاینات افزود: برگزاری مسابقات ورزشی در سطح ملی با همت و تلاش مسئولان شهرستان برگزار شده و امیدواریم که شهرستان قاینات میزبان بسیار خوبی برای شما ورزشکاران باشد.
وی بیان کرد: شهرستان قاینات در شرق کشور با سابقه فرهنگی و پتانسیل و میراث کهن خود توانسته است خدمات خوبی به مردم کشور ارائه دهد.
نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: مجوز سالن ورزشی چند منظوره که درخواست ورزشکاران و مسئولان شهرستان بوده از وزیر ورزش و جوانان گرفته شد و نیاز است مجمع خیرین شهرستان و استان برای ساخت این ورزشگاه همت لازم را داشته باشند.
فرهاد فلاحتی افزود: در دیدار با وزیر ورزش و جوانان قول سفر به استان خراسان جنوبی و شهرستان قاینات داده شده که امیدواریم این موضوع محقق شود و شاهد خیر و برکت این سفر در حوزه ورزش استان باشیم.
تیم هندبال طلای سرخ قاینات میزبان این رقابت ها در شهر قاین است.
شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در ۱۰۰ کیلومتری شمال بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
*۷۲۱۸*۳۰۲۸* خبرنگار- محمدامین زرگر * انتشار- رسول محمدحسنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 9 =