وقف‌هایی که رنگ سلامتی می‌دهد

گروه اجتماعی: در قالب طرح مهر تندرستی ۵۳۰ ریال از محل عواید موقوفات برای درمان بیماران بی‌بضاعت هزینه شده که امیدواریم در ارتقاء سلامت محرومان مؤثر واقع شود.

حجت‌الاسلام منصور هاشمی مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کمک به بیماران نیازمند از محل عواید موقوفات در قالب طرح مهر تندرستی خبر داد.

وی گفت: در قالب این طرح در شهرستان بیرجند از محل موقوفه امیر اسماعیل و محمد ابراهیم شوکت الملک مبلغ ۱۴ میلیون ریال کمک به دارو و درمان بیماران بی‌بضاعت و از محل موقوفه سید حسین آذرکار ۳۶ میلیون ریال جهت درمان فقراء و مساکین هزینه شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی اظهارکرد: همچنین در شهرستان طبس از محل موقوفه امیر حسن خانی(وقف ثانی) ۴۶۰ میلیون ریال و موقوفه امیر حسن‌خانی(وقف اول) ۱۴ میلیون ریال جهت دارو و درمان افراد بی‌بضاعت هزینه شده است.

هاشمی ادامه داد: همچنین از محل موقوفه محمدباقرخان عمادالملک ۴ میلیون ریال، امیر حسن‌خانی عرب  زنگویی ۷۰۰ هزار ریال در قالب طرح مهر تندرستی برای درمان افراد بی‌بضاعت پرداخت شده است.

وی افزود: به طور کلی می‌توان گفت در قالب طرح مهر تندرستی ۵۳۰ ریال از محل عواید موقوفات برای درمان بیماران بی‌بضاعت هزینه شده که امیدواریم در ارتقاء سلامت محرومان مؤثر واقع شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به اجرای طرح مهر تندرستی در سراسر کشور، بیان کرد: با اجرای این طرح سعی می‌شود واقفان خیراندیش وقف‌های خود را به سمت و سوی دارو و درمان سوق دهند.

هاشمی وقف در زمینه دارو و درمان را نیازمند روز جامعه برشمرد و یادآور شد: واقفان برای ثبت وقف‌های خود به بحث دارو و درمان بیماران توجه ویژه‌ای کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + هجده =