دستگیری ۹۶ شکارچی غیرمجاز زیست محیطی در خراسان جنوبی

بیرجند – ایرنا – فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۶ شکارچی غیرمجاز و متخلف زیست محیطی در استان دستگیر شدند.

مسعود مستقیم روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد ٢١ نفر نیز قبل از انجام شکار و در حین شروع به شکار دستگیر شده اند.
وی بیان کرد: از شکارچیان متخلف ٣٠٨ عدد ادوات و وسایل انجام شکار غیرمجاز حیات وحش شامل فشنگ، سلاح ساچمه زنی و بادی، دام و تله حیات وحش، قفس نگهداری پرندگان وحشی، چاقو و دوربین چشمی کشف شد.
وی گفت: همچنین کشف ٧۴٠ قطعه و راس انواع پرنده و گونه جانوری شامل پرندگان زینتی، وحشی، آبزی و کنار آبزی، آهو، قوچ و میش، کل و بز و خرگوش از دیگر اقلام بدست آمده از این شکارچیان بود.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اظهار کرد: با برنامه ریزی کارشناسی انجام گرفته، حضور فعال و تلاش شبانه روزی ماموران اجرایی این یگان، پایش و نظارت مستمر مناطق تحت مدیریت، آزاد، مرزی و کویری استان، افزایش ضریب امنیتی مناطق و همکاری و مشارکت جوامع محلی توانستیم در سال جاری عرصه را بر شکارچیان متخلف تنگ کنیم.
به گفته وی، یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی برنامه های ویژه، منسجم و آینده نگر برای مناطق حفاظت شده بخصوص در زمینه شکار و صید دارد.
وی یادآور شد: یگان حفاظت محیط زیست استان همه تلاش را برای برخورد قاطع با شکارچیان غیرمجاز به کار گرفته و افراد خاطی بدانند علاوه بر اینکه باید به ازای هر شکار غیرمجاز جریمه پرداخت کنند، به حبس نیز محکوم می شوند.
وی بیان کرد: همچنین از ابتدای امسال، ۵٠ گونه جانوری و پرنده در استان تیمار و در طبیعت رها سازی شدند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*۷۵۵۶*۶۰۵۴*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- مریم پنجابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + ده =