جشنواره شعر منطقه ای ابن حسام در خراسان جنوبی برگزار شد

بیرجند- اولین جشنواره شعر منطقه ای ابن حسام خوسفی با معرفی نفرات برتر در بیرجند به کار خود پایان داد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار مهر، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در مراسم اختتامیه این جشنواره با بیان اینکه بسیاری از اشعار به لحاظ لفظی در رتبه بالایی قرار دارند اما از لحاظ محتوایی کیفیتی ندارند، عنوان کرد: اشعار دوران جاهلیت از این نوع بوده اند.

آیت الله سید علیرضا عبادی با بیان اینکه گاهی شعر در لفظ و محتوا مشکلی ندارد وی شاعر با مفاهیم آن بیگانه است، عنوان کرد: یک شعر هم از نظر «لفظ و محتوا» در اوج باشد و هم شاعر از مفاهیم آن به خوبی بهره ببرد.

وی با اشاره به اینکه برخی از سروده ها هستند که مهر تایید ائمه معصومین (ع) را گرفته اند، گفت: نمونه های فراوانی در تاریخ وجود دارد که از جمله آن شعر «شهریار» در مدح امام علی (ع) است.

وی شعر هدفمند برای اعتلای حق و ابطال باطل و با هدف رضای حق سروده می‌شود، بیان داشت: ابن حسام خوسفی شاعر برجسته استان در اشاعارش لفظ، معنا و تمسک به باورهای دینی را در کنار هم قرار داده است.

حمید مرادی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی هم  با اشاره به ارسال ۹۳۵ اثر از ۱۶۵ شاعر به دبیرخانه این جشنواره گفت: قالب اشعار جشنواره به صورت کلاسیک و شعر نو بوده و در دو بخش شعر آیینی و آزاد و بخش جنبی با موضوع محیط زیست ارسال شده است.

در پایان این جشنواره با اعلام نظر هیئت داوران نفرات برگزیده در بخش های مختلف به شرح ذیل معرفی شدند:

بخش «کلاسیک آیینی»

علی سلیمانی از تهران به عنوان نفر اول، جعفر عباسی از خراسان‌جنوبی نفر دوم و دکتر مریم میری از سیستان و بلوجستان به عنوان نفر سوم برگزیده شدند.

بخش «کلاسیک آزاد»

حمیدرضا نظری از شهرستان طبس، پرستو رضایی از کرمانشاه، فاطمه حسینی فر از خراسان جنوبی به ترتیب نفرات اول تا سوم را از آن خود کردند.

بخش «شعر سپید»

مهدی مهرانی‌فر از خراسان‌جنوبی رتبه اول، پروین نخعی نژاد رتبه دوم و رزا ردینی از کرمان رتبه های سوم را کسب کردند.

بخش «جنبی» با موضوع محبط زیست

شعبانعلی بازرلو از استان گلستان و محمد حسن قلندری از بیرجند رتبه اول و دوم را از آن خود کردند.

در بخش ویژه هم با نظر هیئت داوران محمد اسماعیلی به عنوان برگزیده معرفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − چهارده =