۷ میلیارد تومان تسهیلات ‌به عشایر خراسان جنوبی اختصاص یافت

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی گفت: امسال ۷ میلیارد تومان تسهیلات با سود ۴ درصد و باز پرداخت ۵ ساله بین عشایر استان توزیع خواهد شد.

غلامرضا قوسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهار داشت: سال گذشته ۶ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به خراسان جنوبی اختصاص یافت.

وی از توزیع ۷ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه با سود ۴ درصد و باز پرداخت ۵ ساله در بین عشایر استان خبر داد و افزود: سقف تسهیلات ۱۵ میلیون تومان است.

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی بیان کرد: در این راستا سعی بر این است تا مبلغ بیش از ۵ میلیون تومان و کمتر از ۱۵ میلیون تومان به متقاضیان ارائه شود تا عشایر بیشتری بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

قوسی همچنین از توزیع ۴ میلیارد تومان تسهیلات یک ساله با سود ۱۰ درصد از محل صندوق توسعه ملی خبر داد و تصریح کرد: بیشترین سهم این اعتبارات متعلق به عشایر شهرستان زیرکوه است.

وی به تولیدات عشایر خراسان جنوبی در ۶ ماهه نخست امسال اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در این مدت عشایر خراسان جنوبی ۱۴ هزار و ۸۵۰ تن فرآورده دامی تولید کردند.

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی یادآور شد: این میزان تولیدات شامل۱۰ هزار تن شیر و فرآورده لبنی، ۳۵۰ تن کرک مو و پشم و ۴ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز است.

قوسی اظهار داشت: ارزش تقریبی این تولیدات حدود ۱۹۰ میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ریالی ۱۰ درصد افزایش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − سه =