معاون وزیر ارشاد: ۳۲ هزار فعال قرآنی در کشور بیمه شدند

بیرجند – ایرنا – معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۱۸ هزار و ۷۰۰ فعال در حوزه قرآنی در سال گذشته بیمه شدند که این رقم در سال جاری به ۳۲ هزار نفر رسید.

علی اصغر کاراندیش مروستی یکشنبه شب در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر خراسان جنوبی افزود: بازنگری تشکیلات استانها، افزایش صد درصدی اعتبار حوزه قرآنی و اختصاص بخشی از یارانه مطبوعات و کتاب به حوزه قرآن از جمله فعالیت هایی است که در این حوزه انجام شده است.
وی اظهار کرد: سیاست وزارتخانه در خصوص برگزاری جشنواره ها این است که هر استانی به سمت برگزاری یک جشنواره دائمی برود، ۲ موضوع ملی را در خراسان جنوبی تعیین کنید تا در آینده بین المللی شود.
وی یادآور شد: آموزش از بحث های مهم وزارت ارشاد است، اگر نیروی نخبه در استان باشد در صورت به حدنصاب رسیدن، آمادگی اعزام استاد برای آموزش را داریم و اگر به حد نصاب نرسند حاضریم در تهران برای افراد کلاس آموزش بگذاریم.
وی تصریح کرد: فرسودگی امکانات انجمن سینمای جوان مشکلی است که در کل کشور وجود دارد، به همین دلیل اعتبار سازمان سینمایی در این چهار سال ۲ برابر شد.
وی تصریح کرد: برون سپاری کارها، از اقداماتی بوده که انجام شده است، نمایشگاه کتاب سال گذشته تهران را با برون سپاری با اعتباری حدود ۷۰ میلیارد ریال برگزار کردیم در حالی که در سال ۹۲ خود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را با بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال برگزار کرد.
وی اضافه کرد: مبلغی برای انجمن خوشنویسان خراسان جنوبی اختصاص می دهیم، در کشور فردی که خبرنگار باشد و بیمه نشده باشد،‌ توجیهی برای فعالیتش وجود ندارد، اعتبار و ضوابط این مهم مشخص است و بودجه لازم پرداخت می شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*۷۵۵۹*۶۰۵۴*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده-مریم پنجابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + هفت =