شکوه همدلی محبان اهل بیت(ع) در عزاداری مرکز اسلامی تورینو

گروه اجتماعی: مبلغ بین‌المللی و معاون بین‌المللی دبیرخانه کنگره مبارزه با جریان‌های تکفیری گفت: عزاداری محبان اهل بیت(ع) در مرکز اسلامی توحید شهر تورینو شکوه همدلی محبان اهل بیت(ع) در قلب اروپا بود.

حجت‌الاسلام محمد رضاخوشخو، مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) خراسان‌جنوبی و مبلغ بین‌المللی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی گفت: مردم کشورهای اروپایی ظرفیت بالایی برای پذیرش فرهنگ اهل بیت(ع) دارند اما امکانات ما پاسخگوی نیاز آنها نیست.
وی اظهارکرد: به عنوان مثال در شهر تورینو یکی از شهرهای مهم کشور ایتالیا که محرم امسال برای تبلیغ و کار فرهنگی به آنجا سفر کرده بودم، تنها یک مرکز فرهنگی شیعی به نام مرکز توحید وجود داشت و البته با توجه به جمعیت بیشتر برادران اهل سنت ۱۸ مرکز فرهنگی اهل سنت در آن شهر فعالیت می‌کرد.
مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) خراسان‌جنوبی بیان کرد: این سفر با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات صورت گرفت و برنامه‌های فرهنگی در مرکز اسلامی توحید که با همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) و کمک خیرینی از کشور لبنان و.. تأسیس شده بود، اجرا شد.
خوشحو ادامه داد: در این برنامه‌ها جمیتی حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفری از ایرانیان مقیم ایتالیا و از پاکستان، افغانستان، تونس و لبنان و.. حضور داشتند و سخنرانی به زبان عربی و فارسی انجام می‌شد و خلاصه آن را به زبان اردو و ایتالیاتی ترجمه می‌کردند.
وی افزود: هر شب نیز عزاداران مهمان یکی از ملیت‌ها بودند که به سبک و روش کشور خود غذای نذری امام حسین(ع) را تهیه می‌کرد و در کل مراسم آنچه مشهود بود وحدت و همدلی محبان اهل بیت(ع) از کشورهای مختلف  بود.
این مبلغ بین‌المللی گفت: برنامه جالبی که در چند سال اخیر روز عاشورا با همکاری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان انجام می‌شود اهداء گل و توزیع بروشور حاوی معرفی امام حسین(ع) و بیان اهداف قیام ایشان در بین مردم بود.
شکوه همدلی محبان اهل بیت(ع) در عزاداری مرکز اسلامی تورینو
خوشخو اظهار کرد: البته برخی از افراد این گل و بروشور را قبول نمی‌کردند، برخی واکنش خاصی نداشتند ولی برخی نیز با میل و رغبت پذیرای این هدیه بودند و محتوای بروشور برای آنها جالب توجه بود.
وی بیان کرد: در این روزها سفری نیز به میلان داشتیم و با و با سر کنسول شهر میلان ملاقات کردیم و همچنین به کشور واتیکان سفر کردیم که در روز سفر ما پاپ اعظم مسیحیان آنجا برای ملیت‌های مختلف سخنرانی عمومی داشت و در این سفر با حجت‌الاسلام و المسلمین ربانی سفیر ایران در واتیکان نیز دیدار کردیم.
این مبلغ بین‌المللی ادامه داد: همچنین در این سفر بر آرامگاه ادواردو آنیالی که بعد از گرویدن به اسلام و شیعه به قتل رسیده بود، حاضر شده و ادای احترام کردیم.
خوشخو افزود: یکی از نکات جالب در پارک مشاهیر شهر رم ایتالیا، وجود مجسمه فردوسی در ورودی این پارک بود و همچنین در این پارک مجسمه نظامی گنجوی نیز نصب شده بود که البته از او به عنوان یک آذربایجانی یاد شده در حالی که وی یک ایرانی بوده است.
وی گفت بعد از پایان برنامه‌ها در کشور ایتالیا برای شرکت در کارگاه هزار سال مدرسه شیعی به آلمان سفری داشته و پیام آیت الله مکارم شیرازی را در این برنامه قرائت کردم.
شکوه همدلی محبان اهل بیت(ع) در عزاداری مرکز اسلامی تورینو
خوشخو یادآور: در این کارگاه تخصصی  اندشمندان و پژوهشگرانى از ایران، آلمان، ژاپن، عراق، اسکاتلند، هلند، انگلیس، آمریکا، کانادا، مصر و اتریش به ارائه مقالات خود پیرامون مطالعات شیعه‌پژوهی پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 19 =