موفقیت به کام گروه دوم برگزیده طرح قرآنی ۱۴۵۱ تلخ شده است

گروه فعالیت‌های قرآنی: دعوت نشدن برای مراسم اختتامیه و عدم دریافت جوایزه ویژه برگزیدگان تا امروز از جمله عللی است که موجب گلایه‌مندی اعضای گروه خراسان‌جنوبی در طرح قرآنی بشارت ۱۴۵۱ شده،که در این مسابقه رتبه دوم را کسب کرده بودند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، تابستان امسال در سراسر کشور طرحی قرآنی در کشور به نام طرح قرآنی بشارت ۱۴۵۱ برگزار شد که با هماهنگی دستگاه‌های مختلف از جمله شبکه قرآن و معارف سیما به مرحله اجرا شده است.
در این طرح که در چند مرحله در تابستان ۹۶ برگزار شد، در نهایت گروه‌های شرکت کننده از کرمان و خراسان‌جنوبی توانستند به ترتیب رتبه‌های اول و دوم را کسب کنند. پس از کسب این رتبه اعضای گروه خراسان‌جنوبی بسیار خرسند از رتبه و افتخار آفرینی خویش برای استان شدند اما در نهایت مسائلی موجب تلخ شدن کام اعضای گروه خراسان‌جنوبی شد.
مصطفی فریدونی حافظ کل قرآن کریم و از اعضای گروه خراسان‌جنوبی در طرح قرآنی ۱۴۵۱ گفت: من برای شرکت در مسابقات قرآن اوقاف کشور به ارومیه رفته بودم که در فرودگاه ناگهان چشم به تلویزیون افتاد که مراسم اختتامیه طرح ۱۴۵۱ را پخش می‌کرد.
وقتی گروه دوم برای مراسم اختتامیه دعوت نمی‌شود
وی اظهار کرد: بسیار تعجب کردم که چگونه ممکن است که مراسم اختتامیه بدون دعوت و شرکت نفرات دوم برگزار شود، اما انگار حقیقت داشت و برگزار کنندگان کوچکترین دعوتی از گروه دوم نکرده بودند که نوعی بی‌احترامی تلقی می‌شود.
این حافظ کل قرآن‌کریم بیان کرد: این در حالی بود که ما برای موفقیت در این مسابقه زحمت زیادی کشیده و از ۴ مرحله گذشته بودیم و به طور طبیعی اینگونه برخوردها انگیزه متسابقین را برای شرکت در مسابقات مشابه کم خواهد کرد.
فریدونی یادآور شد: البته ماجرا به همین جا ختم نشد و علی‌رغم گذشت مدت زمانی از پایان اختتامیه هنوز جوایزی را که برای گروه دوم در نظر گرفته شده تا این لحظه به دست ما نرسیده است.
جواد سبزبان قاری برجسته خراسان‌جنوبی نیز که در این مسابقه کشوری شرکت کرده بود گفت: به نظرم آنگونه که شایسته است در کشور ما برای فعالان قرآنی حرمت و احترامی قائل نمی‌شوند که انگیزه‌ها را از بین می‌برد.
وی اظهار کرد: وقتی برای یک مسابقه قرآنی که در سطح کشور برگزار می‌شود، توان و همت خود را می‌گذاریم و رتبه دوم را به دست می‌آوریم، کاملا متعجب می‌شویم که اختتامیه بدون حضور گروه برگزار می‌شود.
در اختتامیه حتی نامی از گروه دوم برده نشد
این قاری خراسان‌جنوبی بیان کرد: من تمام مراسم را از تلویزیون دیدم و نکته جالب این جا بود که حتی کوچکترین نامی از گروهی که رتبه دوم را کسب کرده بود، برده نشده که رفتارهای اینچنینی انگیزه‌ها را کم می کند.
سبزبان با اشاره به اینکه تا به این لحظه نیز جوایزی که برای گروه دوم در نظر گرفته شده، به دست ما نرسیده، یادآور شد: هر چند برای یک فعال قرآنی مسائل مادی حائز اهمیت نیست اما خلف وعده در حوزه قرآن کاری پسندیده نیست.
عارف پیشه‌ور که در رشته تفسیر در این مسابقه شرکت کرده است، گفت: بی‌توجهی به فعالان قرآنی آنقدر زیاد شده که دعوت نکردن در مراسم اختتامیه مسابقه قرآنی که در آن کسب رتبه کرده‌ای در قبال آن به چشم نمی‌آید.
هنوز جوایز برگزیدگان به دست ما نرسیده است
وی اظهار کرد: تا این لحظه هم جوایزی به دست ما نرسیده و فقط چند روز پیش شماره حساب اعضای گروه را خواسته‌اند تا هدایا به حساب آنان واریز شود.
پیشه‌ور یادآور شد: در حوزه قرآن و معارف دینی مسائل باید بر اساس نظم و برنامه دقیق پیش رود تا انگیزه‌ها برای ورود به این حوزه افزایش یابد در حالی که تا کنون موانع و مشکلات در این عرصه بسیار زیاد است.
حکیمه بهمن زاده

دیدگاهی در “موفقیت به کام گروه دوم برگزیده طرح قرآنی ۱۴۵۱ تلخ شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 8 =