عضویت ۱۲ هزار نفر در انجمن های اولیا و مربیان خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از عضویت ۱۲ هزار نفر از اولیای دانش آموزان استان در انجمن های اولیا و مربیان خبر داد و گفت: دو هزار انجمن اولیا و مربیان در استان فعال است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار مهر، عباس لامعی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: اعضای انجمن اولیا و مربیان  یاری رسان مدیران مدارس در موضوعات مختلف آموزشی و پرورشی هستند.

 رئیس شورای انجمن اولیا و مربیان خراسان جنوبی از فعالیت دو هزار انجمن اولیا و مربیان در استان خبر داد و گفت: ۱۲ هزار نفر به عنوان اعضای اصلی و علی البدل عضو این انجمن ها هستند.

 وی با بیان اینکه اهمیت دادن به انجمن های اولیا و مربیان، زمینه ساز تبیین مقوله پیچیده تربیت و نهادینه شدن آن در مدارس است، گفت: با یاری گرفتن از انجمن های اولیا و مربیان باید در پرورش صحیح و اصولی دانش آموزان در تمامی ابعاد علمی، فرهنگی، آموزشی و شخصیتی برنامه ریزی شود.

لامعی عنوان کرد: استفاده از ظرفیت های علمی، پرورشی، عمرانی و مهارتی اولیا دانش آموزان  می تواند گامی موثر در راستای ارتقای کمی و کیفی فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به در پیش روی بودن هفته پیوند اولیا و مربیان اشاره کرد و افزود: مراسم نمادین امسال در شهرستان درمیان برگزار خواهد شد.

 وی در ادامه به فعالیت ۱۰۰ مدرس آموزش خانواده در استان خبر داد و بیان کرد: از این تعداد ۲۴ نفر در سال تحصیلی جدید جذب شده اند.

لامعی با اشاره به ارائه ۳۲ ساعت آموزش ضمن خدمت به این مدرسین گفت: یک هزار و ۴۰۰ دوره آموزش خانواده برای اولیای دانش آموزان استان در سال تحصیلی گذشته برگزار شده است.

 وی عنوان کرد: در سال تحصیلی جاری دوره های آموزشی با موضوعات تربیت دینی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و فرزند پروری، برای اولیا برنامه ریزی شده است.

لامعی از فعالیت چهار مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده در شهرستان های بیرجند، قاین، فردوس و سرایان خبر داد و افزود: توسعه مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده با همراهی شوراهای انجمن اولیا و مربیان شهرستان ها و مناطق یکی از اولویت های آموزش و پرورش خراسان جنوبی در سال تحصیلی جاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − ده =