نشر اخلاق اسلامی نیازمند کمک جوانان/ ضرورت رفع نیاز های قشرجوان

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر می خواهیم اخلاق اسلامی را در جامعه اشاعه دهیم٬ جز با کمک جوانان موفق نخواهیم بود.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار مهر، محمد مهدی مروج الشریعه شنبه شب در ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: باید از مشارکت های مردمی برای کاهش آسیب های اجتماعی استفاده کنیم.

وی با اشاره به افراد حاضر در جلسه بیان کرد: با حضور ۵۵ نفر فرد وابسته به حکومت و سه نفر غیر وابسته به حکومت در جلسه، خروجی مطلوبی نخواهیم داشت.

مروج الشریعه با طرح این سوال که چرا علی رغم انجام برنامه های مختلف، معضلات جامعه هنوز پا برجاست؟ بیان کرد: مادامی که در تصمیمات حکومتی خود مردم را کنار بگذاریم و بدون مشارکت های مردم، بار را به دوش بکشیم، نتیجه همین می شود.

وی با اشاره به اهمیت مردمی بودم امور بیان کرد: مردم بیش از سه هزار سال کشور را اداره کردند و دولت ها تنها نقش نظامی گری و اخذ مالیات را داشته اند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه کلمه مشارکت ۱۳ بار در قانون اساسی آمده است، اظهار کرد: در الگوها و زندگی انسان های موفق، از مشارکت مردم استفاده شده است.

ظرفیت سمن ها و جوانان مورد استفاده قرار گیرد

مروج الشریعه بیان کرد: قانون توزیع عادلانه آب از ویژگی های شیخ بهایی بود که بعد از آن، به عنوان قانون نظام مردمی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه وقتی الگو ها ی پیشینیان را کنار گذاشته و به بخش نامه ها متکی می شویم٬ جلسات خروجی مطلوبی ندارند٬ افزود: بی خاصیتی برخی از جلسات به دلیل عدم استفاده از مشارکت مردم است.

مروج الشریعه بیان کرد: هرچه از معیارهای اخلاقی مبتنی بر انسانیت فاصله بگیریم٬ به کانون خانواده و جوان تاثیر خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه جامعه برای پویایی خود منتظر برنامه های ما نمی ماند٬ اظهار کرد: باید تلاش شود در برنامه های راهبردی و تصمیم مناسبی ارائه شود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: خوشبختانه دولت با برجستگی بیشتری برای جوانان و بانوان ارزش قائل شده که از این امر نباید غفلت کنیم.

وی جوانان را بالاترین سرمایه های اجتماعی دانست و گفت: باید از کمک این سرمایه ها و سمن ها در  انجام برنامه های حکومت استفاده شود.

ضرورت برگزاری برنامه های شاد برای جوانان

مروج الشریعه با بیان اینکه بهداشت روانی و مشاوره های قبل ازدواج برای جوانان حائز اهمیت است٬ گفت: آیا تالار گفت و گو برای جوانان در چند شهرستان خراسان جنوبی وجود دارد؟

وی با بیان اینکه باید مکانیزمی برای مشارکت عموم در یک گفتمان به هم پیوسته و چهارچوب مشخص ایجاد شود٬ گفت: حل بسیاری از مشکلات توسط مردم پیشنهاد شده و ما تنها باید اجرایی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید حداقل های نیاز جوانان را برطرف کنیم٬ اظهار کرد: بعد از محرم و صفر برای جوانان برنامه هایی شاد دیده شود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: اگر به جوان احترام گذاشته و به نیاز های او پاسخ داده شود٬ تک تک سلول های بدنش را برای نظام می بیند.

وی با تاکید بر اینکه باید در جوانان معرفت ایجاد کنیم٬ گفت: باید تمام جوانان اعم از فعال فرهنگی٬ فعال سیاسی٬ اهل هنر و غیره دیده شده و نیازهایشان رفع شود.

سمن ها بازوی اصلی حکومت برای رفع مشکلات هستند

مروج الشریعه با اشاره به نقش مهم سمن ها بیان کرد: سازمان های مردم نهاد بازوی اصلی حکومت برای رفع مشکلات هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت سمن ها برای حل مشکلات جامعه استفاده شود، گفت: سمن ها باید از طرفی دست در دست مردم و از طرفی دست در دست حکومت داشته باشند.

مروج الشریعه خواستار حضور بیشتر سمن ها در جلسات مربوط به جوانان شد و افزود: نباید افتخار ما به تعداد سمن ها باشد بلکه باید به خروجی عملکرد این سازمان ها افتخار کنیم.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: فرمانداران باید هر ۱۵ روز یک بار با حضور سمن ها جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان را برگزار کنند.

وی ادامه داد: در این جلسات باید طرح ارائه شود٬ برنامه های خوبی تدوین و تنظیم شده و بر اساس آن ها نیازها نیز مشخص شود.

مروج الشریعه با بیان اینکه باید زمینه حضور جوانان و سمن ها در فعالیت ها فراهم شود٬ گفت: هرجا تجمعی از جوانان است٬ ورود کنید.

وی با اشاره به استقبال جوانان از جشنواره تئاتر بیان کرد: میزان زیادی از جوانان به تئاتر در استان علاقه مند هستند بنابراین باید این هنر گسترش یابد.

اشاعه اخلاق اسلامی نیازمند کمک جوانان است

استاندار خراسان جنوبی افزود: تلاش می شود سال آینده جشنواره تئاتر را به صورت کشوری برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه کار برای مردم زمان نمی شناسد، افزود: سمن ها باید به کمک اداره ورزش و جوانان بیایند.

مروج الشریعه با بیان اینکه باید برای داشته های خود برنامه هایی نرم افزاری تهیه کنیم٬ افزود: این امر نه به تحریم ها و نه به برجام بستگی داشته و تنها ذره ای فکر و اندیشه می طلبد.

 وی خواستار آموزش جوانان در عرصه های مختلف زندگی شد و گفت: باید از امکانات موجود در جامعه برای رشد و پیشرفت استفاده کنیم.

مروج الشریعه با بیان اینکه سمن ها برای حل مشکلات مطالبه گری کنند٬ گفت: همچنین مدیران کل باید برای حل این مشکلات طرح ارائه دهند نه اینکه آماری گزارش کرده و تنها افسوس بخوریم.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: اگر می خواهیم اخلاق اسلامی را در جامعه اشاعه دهیم٬ جز با کمک جوانان موفق نخواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 13 =