۳۴۴ گفتمان دینی در خراسان جنوبی برگزار می شود

بیرجند- دبیر گفتمان های دینی خراسان جنوبی از برگزاری ۳۴۴ گفتمان دینی به مناسبت اربعین همزمان با دهه پایانی صفر در استان خبر داد.

حجت الاسلام ابوالفضل صادقی خواه در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: در ایام دهه پایانی صفر ۳۴۴ گفتمان دینی در مدارس متوسطه، اول و دوم برگزار می شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری گفتمان های دینی اظهار کرد: رشد اندیشه و معرفت دینی در مخاطبان و مردم از مهم ترین اهداف این گفتمان ها است.

حجت الاسلام صادقی خواه با اشاره به بیانات رهبری افزود: اندیشه دینی وقتی با احساس مسئولیت و تعهد همراه شود، عمل به وجود می آورد و نتیجه ای حاصل می شود که پیامبران نیز به دنبال آن بودند.

وی با اشاره به برگزاری محورهای گفتمان های دینی در مدارس بیان کرد: این گفتمان ها با موضوعات پاسخ به شبهات دینی، اهمیت نماز اول وقت و امام شناسی برگزار می شود.

دبیرگفتمان های دینی خراسان جنوبی ادامه داد: بیان احکام، پرسش و پاسخ های دینی، عفاف و حجاب، روش های مناسب انتخاب همسر و تحکیم بنیان خانواده و ریشه ها و پیامدهای فرقه های نوظهور از جمله موضوعات گفتمان های دینی است.

حجت الاسلام صادقی خواه افزود: همچنین معرفی ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در میان قشر جوان، آسیب های اجتماعی اعم از اعتیاد و طلاق، آسیب های فضای مجازی، مهدویت و ولایت فقیه و اسراف و تجمل گرایی از دیگر محورهای گفت و گو در این گفتمان ها است.

وی بیان کرد: گفتمان های دینی درتمامی شهرستان های خراسان جنوبی توسط اساتیدی از حوزه های علمیه قم، مشهد مقدس و بومی های استان برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 2 =