عملیات اجرایی و بهره برداری از ۲ طرح عمرانی وقفی در نهبندان آغاز شد

بیرجند – ایرنا – رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان گفت: به مناسبت گرامیداشت دهه وقف، عملیات اجرایی و بهره برداری از ۲ طرح عمرانی وقفی با اعتبار ۵ میلیارد ریال روز دوشنبه طی مراسمی در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا، حمیدرضا بهادری روز دوشنبه در این مراسم افزود: کاروانسرای نهبندان واقع در خیابان شهدای این شهر در زمینی به مساحت ۲۰۰ متر مترمربع، در ۲ طبقه ۱۳۵ متری با کابری تجاری و خدماتی ساخته می شود.
وی با بیان اینکه زمین این کاروانسرا موقوفه بوده که توسط مرحوم حاج حسین علی وقف شده است اظهار کرد: کار ساخت این طرح تا بهمن امسال به پایان می رسد و برای آن یک میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
بهادری همچنین از آغاز بهره برداری ۱۶ زائر سرا و سوئیت در مزار سیدالحسین (ع ) نهبندان خبر داد و گفت: برای این طرحها که دارای امکانات و تجهیزات کامل رفاهی و ۴۸۰ متر مربع زیربنا می باشد، چهار میلیارد تومان هزینه شده است.
بقعه متبرکه امام زاده سیدالحسین ( ع ) در ۱۰۵ کیلومتری شمال غربی نهبندان و در مجاورت روستای دهک از توابع دهستان عربخانه بخش شوسف نهبندان قرار دارد که همه ساله میزبان خیل عظیم عاشقان امامان معصوم و ائمه اطهار(ع) است.
در حال حاضر ۱۹ هزار موقوفه و ۲۳ هزار رقبه وابسته آن در خراسان جنوبی وجود دارد.
از ۲۵ آبان ماه تا پنجم آذرماه دهه وقف نامگذاری شده است.
شهرستان نهبندان با بیش از ۵۹ هزار نفر جمعیت، ۲۶ هزار کیلومترمربع مساحت و بیش از ۱۰۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان، از شمال و غرب به شهرستان بیرجند، از جنوب به استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان و از شرق به افغانستان و شهر زابل محدود می شود.
شهر نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
۷۲۱۶* ۶۰۵۴* خبرنگار – ابوذر تاجری * انتشار- مریم پنجابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 14 =