همایش تاثیر فضای مجازی بر روابط خانوادگی در دانشگاه آزاد بیرجند برگزار شد

همایش فضای مجازی و تاثیر آن بر روابط خانوادگی در دانشگاه آزاد بیرجند برگزار شد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، ولایت‌الله درویشی در این همایش اظهار داشت: ظهور تکنولوژی‌های نوین ارتباطی در عصر حاضر به همراه تحولاتی که در فضای مجازی به‌وجود آمده است، تاثیر بسیاری بر زندگی خانواده‌ها دارد.

کارشناس مسائل خانواده  با اشاره به رابطه سطوح ۶ گانه سلامت در خانواده و محیط کار گفت: این سطوح  شامل نوع ارتباط ما با خود و دیگران، اصلاح رفتارهای نامطلوب و سرکوب این رفتارها، اصلاح باورها و عقاید، قابلیت‌ها و مهارت، هویت و ماورای هویت است.

 درویشی با بیان اینکه از زمانى که اینترنت وارد فضاى زندگى انسان شده تا به امروز، با وجود تمام محاسن و مزایاى آن، دغدغه‌ها و نگرانى‌هایى را بر خانواده‌ها تحمیل کرده است، افزود: امروزه خانواده ایرانی در سبد فرهنگی خود مواجه با ماهواره و شبکه‌های مجازی است. 

این کارشناس مسائل خانواده تاکید کرد: کسی که ساعت‌ها را در شبکه‌های مجازی می‌گذراند، به‌نوعی معتاد به فضای مجازی محسوب می‌شود. گسترش فضای مجازی در حوزه رابطه فرزندان و والدین نیز تغییراتی به‌وجود آورده که از جمله آن به کاهش نقش خانواده به‌عنوان مرجع، کاهش ارتباط والدین با فرزند، شکاف نسلی به دلیل رشد تکنولوژی، از بین رفتن حریم میان فرزندان و والدین و ایستادن در برابر آن‌ها را می‌توان نام برد. 

وی  تاکید کرد: سردشدن ارتباطات عاطفی و نارضایتی از زندگی خانوادگی سبب ناکامی و شکست‌های بزرگی در زندگی جوانان شده که باید ریشه‌یابی و درمان شوند. فردی که نیازهایش برآورده نشود ناکام می‌شود، فردی که ناکام شود ناسازگار می‌شود، این شخص رفتار ناسازگارانه داشته و تعادل روانی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 3 =