عشایر شهرستان بشرویه در حوزه گردشگری فعال می‌شوند

مسئول اداره امور عشایری بشرویه گفت: عشایر بشرویه با ایجاد کمپ گردشگری در کویر و راه‌اندازی اقامتگاه بوم‌گردی در حوزه گردشگری فعال می‌شوند.

مصطفی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بشرویه اظهار داشت: ارایه طرح‌هایی که با وارد کردن عشایر به حوزه گردشگری موجب رشد اجتماعی و اقتصادی این قشر می‌شود، در اولویت طرح‌های اجرایی اداره امور عشایر است.

وی افزود: یکی از مهمترین راه‌های شکوفایی اقتصاد خانوارهای عشایری، استفاده از ظرفیت آنان در توسعه صنعت گردشگری است.

مسئول اداره امور عشایری بشرویه بیان کرد: خشکسالی‌های اخیر آسیب‌های زیادی را به بدنه اقتصاد جمعیت عشایر این منطقه وارد کرده و با ادامه این روند و افت تولیدات دامی و کشاورزی، معیشت عشایر مورد تهدید قرار گرفته است که باید به دنبال جایگزینی مناسب برای معیشت کشاورزی و دامپروری عشایر باشیم.

مرادی، ارایه طرح ایجاد کمپ گردشگری در کویر برای ارایه تولیدات عشایر را از جمله طرح‌های ارایه شده توسط امور عشایر بشرویه دانست و اظهار داشت: کویر بکر و منحصر به فرد منطقه بشرویه دارای ظرفیت‌های زیادی است که باید به خوبی از آن بهره جست.

وی گفت: راه‌اندازی اقامتگاه بوم‌گردی عشایری و معرفی روستای خدآفرید به عنوان روستای هدف گردشگری عشایری از جمله دیگر طرح‌های مهمی است که در دست پیگیری است.

مسئول اداره امور عشایری بشرویه افزود: با تحقق این طرح‌ها بیش از ۵۵ خانوار عشایری با ارایه خدمات و تولیدات دامی، کشاورزی و صنایع دستی خود به گردشگران از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

مردای، از شناسایی بانوان عشایری فعال در حوزه صنایع دستی خبر داد و گفت: در همین راستا پیگیری‌های لازم برای دریافت مجوز پشتیبان دریافت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی برای ۱۰ خانوار عشایری صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: اداره امور عشایر مهمترین برنامه‌های خود را بر اساس شناسایی ظرفیت‌های عشایر، ارائه آموزش و کمک به تولید و بازاریابی محصولات تولید شده در داخل و خارج از استان استوار ساخته است.

مسئول اداره امور عشایری بشرویه اظهار داشت: حضور عشایر این منطقه به نمایندگی از عشایر خراسان جنوبی در نخستین جشنواره و پاسداشت ثبت جهانی پخت نان‌های سنتی و آیین‌های عشایری، حضور در جشنواره شب‌های فرهنگی خراسان جنوبی در تهران و همچنین شرکت در سومین نمایشگاه تعاون و توانمندی‌های مشاغل خرد خراسان جنوبی را از جمله فعالیت‌های نمایشگاهی عشایر این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + شانزده =