۶۴۲ روحانی در خراسان جنوبی عهده دار امر تبلیغ دین هستند

بیرجند- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۶۴۲ روحانی عهده دار امر تبلیغ دین در استان هستند که روز به روز بر این تعداد افزوده می شود.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد رضایی صبح چهارشنبه در نشست با روحانیون مستقر استان  اظهار کرد: اگر مردم زیبایی های کلام روحایت را بدانند از آن ها اطاعت نیز خواهند کرد.

وی با بیان اینکه روحانیت امتیاز و برکتی است که نصیب ما شده است، افزود: فرصت ها در فاصله بسیار اندکی از بین می روند لذا باید قدر این فرصت ها را بدانیم و از آن ها به درستی بهره برداری کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی سومین استان پهناور در کشور است، گفت: این استان بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان و دارای ۲۸ شهر و ۱۱ شهرستان است.

وی با بیان اینکه جمعیت قالب استان دارای مذهب شیعه هستند، عنوان کرد: حدود پنج هزار نفر فرقه اسماعیلیه و چهار هزار نفر فرقه بهاییت در استان وجود دارد.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به وجود ۷۰ هزار نفر اهل سنت در استان، اظهار داشت: جمعیت اهل تسنن استان دارای ۱۵۰ مسجد، دو نماز جمعه رسمی و یک مدرسه دینی رسمی در استان هستند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر بیش از ۶۴۲ روحانی در سطح استان فعالیت دارند که روز به روز در حال افزایش نیز است، گفت: ۱۱۰ روحانی طرح هجرت و ۸۸ روحانی مستقر در سطح استان کار تبلیغات دین را انجام می دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۴۰۷ نفر روحانی بومی و ۵۵ ملای محلی در استان فعالیت دارند، افزود: در حال حاضر دو هزار و ۸۴ مسجد نیز در سطح استان وجود دارد.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۱۰ خانه عالم در سطح استان وجود دارد، ادامه داد: از مجموع خانه های عالم تعداد ۱۶۳ خانه عالم تکمیل و به بهره برداری رسیده و حدود ۴۶ خانه عالم نیز نیمه تمام  است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =