کانون‌های فرهنگی مساجد ظرفیت بزرگی برای تحقق مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی دارند

گروه اجتماعی: یک کارآفرین خراسان‌جنوبی گفت: کانون‌های فرهنگی مساجد به علت وجود جوانان فعال مسجدی ظرفیت بزرگی برای تحقق مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی دارند.

حمید آبیار،کارآفرین و مدیر کانون فرهنگی مسجد جامع فردوس در گفت‎وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به‌نام تولید و اشتغال و مشکلات اقتصادی مردم، می‎توان از حضور و فعالیت در راه تولید به عنوان یک جهاد یاد کرد.

وی اظهارکرد:  برای بهبود وضعیت کشور جوانان باید همت کنند تا همانطور که در ۸سال جنگ تحمیلی مردان و زنان ایران با خون خود از این مرز و بوم دفاع و این کشور را حفظ کردند، اکنون با جهاد در راه تولید و اشتغال و اقتصاد گامی در جهت آبادانی ایران اسلامی برداریم

این کارآفرین با اشاره به اینکه مجموعه ما مزرعه تولید و پرورش شتر مرغ جوجه و ارسال آن به بازار است، بیان کرد: همچنین یکی از اقدامات ما در اختیار قرار دادن جوجه شترمرغ به جوانان جویای کار بویژه جوانان مسجدی برای پرورش است تا با فعالیت در این عرصه بتوانند در راستای اقتصاد مقاومتی گام بردارند.

آبیار ادامه داد: مجموعه موجود توسط کارگروه اشتغال کانون فرهنگی هنری موعود عج مسجد جامع فردوس راه اندازی شد و با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون تومانی جوانان مسجد راه اندازی و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این مجموعه را در حقیقت با هدف جلب جوانان جویای کار به مساجد و ایجاد اشتغال برای جوانان مسجدی راه اندازی شد.

مدیر کانون فرهنگی مسجد جامع فردوس گفت: البته کارگاه تولید کرکره الومینیم  ما هم در حال حاضر مراحل تخصیص اعتبار را می‌گذراند و در صورت راه‌اندازی تعداد۱۰نفر بصورت مستقیم مشغول به‌کار می شوند.

آبیار اظهار کرد: کانون‌های مساجد باید از ظرفیت جوانان مسجدی حداکثر استفاده را ببرند و زمینه حذب جوانان بیشتر را با ایجاد کارگاه‌های تولیدی را فراهم آورند چرا که ایجاد اشتغال زمینه ازدواج و افزایش جوانان مسجدی رو فراهم می‎کند.

وی افزود: در شرایط فعلی به‌علت مشکلات زیاد اقتصادی هر فردی که در زمینه کارافرینی و اشتغال قدمی بر دارد به گفته مقام معظم رهبری جهاد انجام داده است.

این کارآفرین خراسان جنوبی یادآور شد: به عنوان یک فعال در بخش تولید از همه مسئولین تقاضا دارم که زمینه همکاری با کارافرینان را فراهم کنند تا علاقمندان به تولید بتواند از مشکلات در راه هدف عبور کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 9 =