اسقبال از طرح «منادیان وحدت» در خراسان‌جنوبی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی از استقبال شایسته مردم از طرح «منادیان وحدت» این استان خبر داد و گفت:‌ در صورت تأمین اعتبار، این طرح قرآنی در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی نیز در سطح استان اجرا خواهد شد.

حسن سلمانی، مسئول اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان ‌جنوبی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: طرح «منادیان وحدت» طی هفته وحدت در مناطق سنی‌نشین استان اجرا شد.

وی افزود: اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی به‌مناسبت بزرگداشت هفته وحدت، با هدف تقویت هر چه بیشتر اتحاد و همبستگی در میان برادران شیعه و اهل سنت و توسعه فضای تعامل و همدلی و نمایش انسجام و وحدت در بین پیروان مذاهب تشیع و تسنن، اقدام به برگزاری جلسات و محافل محوری انس با قرآن کریم در قالب طرح «منادیان وحدت» در مناطق تلفیقی استان نمود.

مسئول اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: این طرح که با پشتیبانی سازمان دارالقرآن الکریم و با حمایت دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان و واحد فرق و مذاهب اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی برگزار شد، به لطف خداوند، با شکوه خاص و استقبال بسیار خوب جامعه اهل سنت و همچنین عوامل اجرایی این محافل مواجه شد.

سلمانی ادامه داد: این محافل قرآنی، در شهرستان‌های بیرجند، سربیشه(روستای اهل سنت ماخونیک)، درمیان(مسجد جامع اهل سنت اسدیه)، نهبندان(روستای اهل سنت طبسین) و زیرکوه (روستای اهل سنت حسن‌آباد) برگزار شد.

وی تصریح کرد: حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در بیشتر این محافل به همراه فرمانداران، بخشداران، رؤسای ادارات، مسئولان نظامی و انتظامی، نمایندگان صدا و سیمای استان و در برخی موارد نماینده مجلس شورای اسلامی و همچنین، استقبال شایسته مردم از این محافل، از نقاط قوت و قابل توجه این محافل بود.

مسئول اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: با توجه به استقبال فراوان مردم و نیز اثرگذاری این طرح قرآنی در راستای ایجاد وحدت هرچه بیشتر میان مسلمانان شیعه و سنی، در صدد اجرای این‌گونه محافل در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی هستیم و امیدواریم تا بتوانیم این محافل را در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی نیز در مناطق مختلف استان اجرا کنیم.

سلمانی اظهار کرد: برای ایجاد شور و نشاط بیشتر در این برنامه‌های معنوی، برای هر محفل تعداد ۱۴ عدد کارت هدیه ۳۰ هزار تومانی (۴۲۰ هزار تومان) در نظر گرفته شد که این هدایا با برگزاری مسابقه و قرعه‌کشی، در پایان مراسم به شرکت‌کنندگان اهدا ‌شد.

وی یادآور شد: همچنین، سخنرانی با موضوع مبانی قرآنی وحدت، اجرای ابتهال، مولودی‌خوانی و سرود نیز از دیگر برنامه‌های متنوع در این برنامه‌های معنوی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =