برگزاری جشن تکلیف برای ۱۲ هزار دانش‌آموز پسر و دختر خراسان‌جنوبی

گروه معارف: رییس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: سالانه برای ۱۲ هزار نفر دانش‌آموز پسر و دختر خراسان‌جنوبی جشن تکلیف برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، رییس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های حوزه قرآن در مدارس، برگزاری جشن‌های تکلیف برای دختران و پسران است.

وی افزود: در گذشته مراسم جشن تکلیف در مدارس برگزار می‌شد اما چند سالی است که به صورت متمرکز برگزار می‌شود.

رییس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی بیان کرد: این مراسم به صورت متمرکز در هر شهرستان برگزار شده و در آن، مدارس جشن تکیف را با یکدیگر برگزار می‌کنند.

حسینی با بیان اینکه این جشن‌های تکلیف معمولا در آذرماه هر سال و با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود، تصریح کرد: باید جشن تکلیف به بهترین نحو که بیانگر مفاهیم دینی باشد، قبرگزار شود چرا که در ذهن فردی که به سن تکلیف می‌رسد، باقی خواهد ماند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان با احکام شرعی توسط مربیان آشنا می‌شوند و مربیان و معلمان نقش تعیین کننده‌ای در این آموزش و هدایت دانش‌آموز در راه دین دارند.

رییس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی بیان کرد: سالانه برای ۱۲ هزار نفر دانش‌آموز پسر و دختر خراسان‌جنوبی جشن تکلیف برگزار می‌شود.

حسینی یادآور شد: در تثبیت مفاهیم دینی در ذهن دانش‌آموز نه تنها آموزش و پرورش بلکه  تمام نهادهای فرهنگی و تمام جامعه باید دست به دست یکدیگر دهند تا فرد در مسیر قرآنی و دینی قرار گیرد و در این مسیر بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 18 =