کشش بازار در افزایش قیمت ها مد نظر قرار گیرد

بشرویه- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: اگر چه در کمیسیون تنظیم بازار به کارخانه ها مجوز افزایش قیمت داده شده اما بایستی در این زمینه کشش بازار هم در نظر گرفته شود.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار مهر، هاشم ولی پور مطلق مرئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بشرویه بیان کرد: متاسفانه تسهیلات با درصد بالا مشکلاتی را برای کارخانه ها به وجود آورده است.

وی افزود: اکثر کارخانه هایی که از سال ۹۳ به بعد راه اندازی شده اند به دلیل اینکه در این سالها تورم مهارشده بوده با مشکل خاصی روبرو نبوده اند.

ولی پور مطلق با اشاره به مشکلات کارخانه فراورده های لبنی شهرستان بشرویه اظهار داشت:  برای رفع مشکلات پیش روی این کارخانه ابتدا پیشنهاد می شود تولیدات خود را از محصولات فسادپذیر به سمت محصولات با ماندگاری بالا تغییر دهد و در این راستا خط تولید پنیر پیتزا راه اندازی شده و نیز مجوز توسعه برای این کارخانه اخذ شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: به منظور تامین نقدینگی کارخانه نیز پیشنهاد می شود این کارخانه از تسهیلات سرمایه ای ۶ درصد استفاده شود.

وی گفت: اگر چه در کمیسیون تنظیم بازار به کارخانه ها مجوز افزایش قیمت نیز داده شده اما بایستی در این زمینه کشش بازار هم در نظر گرفته شود.

ولی پور مطلق با اشاره به بدهی کارخانه فراورده های لبنی بشرویه به شرکت شیر و شرکت دامداران این شهرستان افزود: برای کمک به رفع این معضل نیز میتوانیم کارت های اعتباری مخصوص به پرداخت بدهی شیر به کارخانه بدهیم اما این کار مستلزم تنظیم قرارداد با دامداران به گونه ای می باشد که منافع آنها نیز به خطر نیفتد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: برای رفع مشکلات پیش روی کارخانه فراورده های لبنی بشرویه اقداماتی چون تامین منابع تسهیلاتی کم بهره و نیز زمینه تحویل شیر دامداران به این کارخانه را پیگیری می کنیم.

ولی پور مطلق تاکید کرد: برای جلوگیری از بروز مشکلات در آینده برای این کارخانه حتما باید خط تولید پنیرپیتزا نیز راه اندازی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =