شهرداری و شورای شهر خراسان جنوبی باید جلوی تخلفات در حوزه شهرسازی را بگیرند

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر خراسان جنوبی باید جلوی تخلفات در حوزه معماری و شهرسازی را بگیرند گفت: ۳۱ هزار و ۲۴۷ مسکن مهر در خراسان جنوبی احداث شده که از این میزان ۵۰ درصد آن در بیرجند واقع شده است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی جعفری ظهر امروز در  نشست منطقه ۳ کشوری دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان خراسان‌جنوبی اظهار داشت: از سال ۹۱ تاکنون ۱۱۷ مالک متخلف را به شورای انتظامی معرفی کرده‌ایم و برای ۱۰۱ نفر رأی صادر شده تا نقص‌های ساختمانی برطرف شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۴ گسل امیرآباد، شکراب، باقران و بجد، بیرجند را احاطه کرده است اما ساخت و سازها در استان خراسان جنوبی کیفیت خوبی داشته البته ساخت و سازها در شهرستان‌ها نسبت به بیرجند پایین‌تر است.

جعفری با بیان اینکه خط فاضلاب مسکن مهر خراسان جنوبی ۵۰ درصد پیشرفت داشته و ۵۰ درصد مسکن مهر در بیرجند است افزود: ۵۰ درصد از ساخت و سازها در بیرجند انجام می‌شود.

وی بیان کرد: ۳۱ هزار و ۲۴۷ مسکن مهر در خراسان جنوبی ساخته شده است که مراحل پایانی خود را می‌گذارند.

معاون هماهنگی عمرانی استاندار خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: شهرداری‌ها به دلیل نداشتن درآمدهای پایدار و گذران ارائه خدمت به مردم مجبور به تراکم فروشی‌ها هستند که این امر در لایجه درآمدهای پایدار شهری که هم اکنون در هیئت دولت در حال بررسی است شهرداری را مکلف می‌کند سمت درآمدهای پایدار بروند.

علوی‌مقدم افزود: می‌دانیم که تخلفات در حوزه ساخت و سازها وجود دارد اما برنامه و تلاش می‌کنیم در جلسات تخصصی شهرداری‌ها، شوراها را متوجه  این امر کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 10 =