فعالیت ۲۷۲ تشکل مردم نهاد در حوزه اجتماعی و فرهنگی خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی: مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: در حال حاضر ۲۷۲ تشکل مردم نهاد در حوزه اجتماعی و فرهنگی استان فعال است.

به  گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، عصمت محمودی، امروز دوم دی‌ماه، در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی اظهارکرد: در حوزههای اجتماعی و فرهنگی برنامههایی در استان داریم.

وی افزود: خوشبختانه نسبت به سال گذشته و ۹۴ اعتبارات خوبی اختصاص داده شده و خراسان جنوبی از نظر آسیب‌های اجتماعی شرایط بهینه ای نسبت به سایر استان ها دارد. 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه خراسان‌جنوبی در کشور بیست و هفتمین استان در بحث طلاق است اما این بازهم برای این استان زیاد است، تصریح کرد: در سال جاری در حوزه موادمخدر و آسیب‌های اجتماعی و سمن‌ها برنامه‌های بسیار خوبی داشتیم. 

محمودی ادامه داد: یک میلیارد اعتبار برای هشت دستگاه با برنامه مشخص در سال جاری داریم و در حوزه طلاق اهم برنامه‌های ما و اداره بهزیستی اجرای طرح مشاوره از ازدواج تا تولد فرزند در مدارس است. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۶۹ سمن در خراسان جنوبی وجود دارد که می‌توانند در حوزه پیشگیری از وقوع جرم وارد عمل شوند، افزود: ۲۷۲ تشکل مردم نهاد در حوزه اجتماعی و فرهنگی استان فعال است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی با تاکید بر توانمندی سازمان‌های مردم نهاد، افزود: این سمن‌ها در حوزه نقدینگی مشکل دارند که ضرورت دارد بستر انجام کار در این حوزه فراهم شود.
محمودی با بیان اینکه در هر شهرستان به تعیین فرماندار یک سمن برای کاهش اضطراب فعالیت خواهد کرد، یادآور شد:  درخصوص کاهش آسیب های اجتماعی در بحث کاهش خودکشی زنان با جهاددانشگاهی استان نیز وارد برنامه شده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 16 =