۲۰ هزار تن سهمیه جو دامداران و عشایر خراسان جنوبی دریافت شد

بیرجند – ایرنا – مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان ‌جنوبی گفت: براساس پیگیری ‌های سازمان جهاد کشاورزی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، سهمیه ۲۰ هزار تن جو دامداران و عشایر استان دریافت شد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا، مهدی روشن روز دوشنبه در نشست خبری با اشاره به التهابات اخیر در حوزه گرانی تخم مرغ و جو در استان افزود: ۵۰ درصد این میزان به صورت نقدی و مابقی به صورت مدت دار سه ماهه تحویل و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
وی بیان کرد: در حال حاضر ۹ هزار و ۱۹۶ تن از ۲۰ هزار تن در اختیار مباشران قرار دادیم مابقی در انبارهای پشتوانه امور دام استان موجود است و بعد از انجام امور در اختیار مباشران شهرستان ها و در نهایت دامداران و عشایر قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه این میزان سهمیه جو به استان حمل و در انبارها ذخیره شده است، گفت: سهمیه جو به ۲ اتحادیه دامداران آریان و اتحادیه عشایری استان به عنوان مباشران توزیع تحویل می‌شود.
وی با اشاره به افزایش قیمت نهادهای دامی تصریح کرد: بخشی از سهمیه جو که قرارداد ضمانت آن امضا شده با قیمت گذشته و مابقی به قمیت جدید در اختیار دامداران و عشایر قرار می ‌گیرد.
مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان‌ جنوبی در ارتباط با توزیع نهاده ها به واحدهای مرغداری عنوان کرد: یکی از اقدامات پشتیبانی امور دام در اختیار قرار دادن نهاده به واحدهای مرغداری به صورت تهاتری در ازای خرید مرغ تنظیم بازار از آنهاست.
روشن یادآور شد: در این زمینه سه هزار و ۱۵۰ تن ذرت و ۴۶۵ تن کنجاله سویا به واحدهای مرغداری تحویل داده شد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر با شرکت ‌های مرغداران اتحادیه ماکیان، شرکت فروزان و ستاره کیان در استان بابت خرید مرغ تنظیم بازار تسویه حساب انجام شده است.
وی افزود: همچنین در سال جاری ۵۴۸ تن ذرت و ۲۰۰ تن سویا با قیمت دولتی در بین واحدهای مرغداری استان عرضه شده است.
وی بیان کرد: از محل مجوز طرح خشکسالی از مورخ ۲۸ شهریورماه تا دوم آبان ‌ماه امسال میزان یکهزار و ۳۲۲ تن جو تحویل اتحادیه عشایری استان شده است.
وی با بیان اینکه تأمین مرغ تنظیم بازار شب عید استان به طور کامل انجام شده است، یادآور شد: مرغ منجمد به اندازه ظرفیت پیش‌بینی شده مصرف تنظیم بازار استان برای شب عید ذخیره شده است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
۷۵۵۷*۳۰۲۸ خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: مریم پنجابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =