بیش از یکهزار نفر در خراسان جنوبی خون اهدا کردند

بیرجند – ایرنا – مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: از شروع ماه مبارک رمضان تا دومین شب قدر یکهزار و ۲۸۵ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که یکهزار و ۲ نفر موفق به اهدای خون شدند.

محمدرضا عاملی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شب گذشته همزمان با دومین شب قدر (۲۱ رمضان) ۳۵۸ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد ۲۹۰ نفر موفق به اهدا شدند.
وی بیان کرد: همزمان با شب های قدر (۱۳، ۱۵ و ۱۷ خرداد) پایگاه های اهدای خون شهرستان های بیرجند و طبس آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون هستند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر سه پایگاه انتقال خون در میدان ابوذر و مرکز اهدای خون پاسداران بیرجند و یک مرکز در شهر طبس همه روزه از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۳۰ دقیقه بامداد به جز روزهای تعطیل برای اهدای خون باز است.
مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: در صورت افزایش مراجعه کنندگان برای اهدای خون، ساعت پذیرش و انجام خون گیری تمدید می شود.
وی افزود: با توجه به پایین بودن طول عمر برخی فرآورده های خونی و نیاز همیشگی بیماران، از داوطلبان اهدای خون درخواست می شود اهدای خون را منوط به شب های قدر ندانسته و در همه روزهای سال و ماه مبارک رمضان در این اقدام خداپسندانه سهیم باشند.
عاملی بیان کرد: میزان اهداکنندگان خون استان در دومین شب قدر امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۲۰ درصد کاهش مواجه شد.
۷۵۵۷*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 16 =