روز قدس متفاوت

بیرجند – ایرنا – بدعهدی های آمریکا و جنایات ایادی استکبار در ماه های منتهی به روز قدس ۹۷، سبب شد طبق پیش بینی های مقام معظم رهبری شاهد حماسه ای متفاوت و متمایز از سال های گذشته در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان باشیم.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا مردم روزه دار و مومن که روزهای گذشته سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی، سالروز قیام ۱۵ خرداد، شهادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) و شب های پرفضیلت قدر را سپری کردند، با بهره گیری از فضای معنوی این آیین ها برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس آماده شدند.
امروز زن و مرد، پیر و جوان آمدند تا از آرمان های امام راحل پاسداری کنند؛ همان آرمان هایی که امروز پس از ۴۰ سال درخت انقلاب اسلامی را بارور کرده است و روز به روز اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برای جهانیان به تصویر می کشد.
مردم خراسان جنوبی با خلق این حضور حماسی، بار دیگر با امام و ولایت و شهدای گلگون کفن انقلاب و هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق کردند و ثابت کردند که نخواهند گذاشت آرمان های نظام و خون شهدا با ظلم و بدعهدی های ستمگران عالم پایمال شود.
مردم خراسان جنوبی نیز امروز با تمامی آزادیخواهان و حق طلبان در کشور و جای جای دنیا همصدا شدند تا بار دیگر فریاد رهایی قدس شریف طنین انداز شود.

** مردم پای نظام و ولایت ایستاده اند
شهردار بیرجند در حاشیه راهپیمایی روز قدس به خبرنگار ایرنا گفت: روز قدس فریاد انزجار ملت مسلمان در برابر استکبار است و مردم با حضور پرشور خود نشان دادند که همواره پای نظام و ولایت فقیه ایستاده اند.
محمدعلی جاوید ادامه داد: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس امسال ستودنی است و رشد چند برابری آن نسبت به سال های گذشته کاملا احساس می شود.
وی گفت: مردم با حضور خود نشان دادند که نسبت به تحرک های خارجی حساس هستند و روز به روز پایبندی آنها به نظام و رهبری چند برابر می شود.

** اعتقاد و امنیت ۲ رکن جدا نشدنی روز قدس
قائم مقام جمعیت دفاع از مردم فلسطین خراسان جنوبی گفت: اعتقاد و امنیت ۲ رکن جدا نشدنی روز قدس است و مردم ایران علاوه بر مسائل اعتقادی برای حضور پرشور در این راهپیمایی اقتدار و امنیت ایران اسلامی را تحقق می بخشند.
حجت الاسلام علی محقی اظهار داشت: حضور مردم همیشه در صحنه ایران در مساله فلسطین، طبق معیارهای انقلاب اسلامی و موازین امام راحل در دفاع از مردم مظلوم این کشور، همواره تاثیر گذار بوده است.
وی تصریح کرد: امروز حضور نسل های سوم و چهارم انقلاب اسلامی را در راهپیمایی روز قدس شاهد هستیم که این مهم نشانگر تقویت روحیه انقلابی گری در نسل های انقلاب، یکی پس از دیگری است.
وی حضور جوانان همیشه در صحنه را رکنی اساسی برای مدیریت و عملیات جبهه مقاومت عنوان کرد و افزود: تا این جوانان در صحنه باشند دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند.
به فرمان حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ و حمایت از مردم مظلوم فلسطین، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس نامگذاری شد.
راهپیمایی روز قدس در بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان، محمدمهدی مروج الشریعه استاندار، سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی، جمعی از مسئولان استان و قشرهای مختلف مردم از میدان شهدا آغاز شد.
راهپیمایان با حمل پرچم جمهوری اسلامی ایران، فلسطین، پارچه نوشته و پلاکاردهای مختلف حرکت خود را به سمت میدان ابوذر، خیابان ارتش، بلوار پاسداران و مسجد امام حسین (ع) ادامه دادند و معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع راهپیمایان سخنرانی کرد.
۳۲۱۵*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − دوازده =