۵۸۱ دانش آموز درمیان در کنکور ۹۷ رقابت می کنند

بیرجند – ایرنا – رئیس دانشگاه پیام نور اسدیه گفت: ۵۸۱ دانش آموز این شهرستان روزهای هفتم و هشتم تیرماه امسال برای ورود به دانشگاه در کنکور سراسری ۹۷ با هم رقابت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا مهدی آخوندی روز دوشنبه در نشست برنامه ریزی برگزاری کنکور سراسری ۹۷ در شهرستان افزود: از این تعداد داوطلب، ۳۵۵ دانش آموز دختر و ۲۲۶ دانش آموز پسر هستند.
وی ادامه داد: داوطلبان در پنج گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان انگلیسی در ۲ نوبت صبح و عصر برای رقابت در دانشگاه پیام نور شهرستان حضور می یابند.
وی بیان کرد: ۳۰۶ نفر از داوطلبان آزمون سراسری امسال در رشته علوم تجربی، ۱۹ نفر ریاضی، ۱۸۲ نفر علوم انسانی، ۴۷ نفر زبان انگلیسی و ۲۷ نفر نیز در رشته هنر هستند.
آخوندی با تاکید بر اینکه آزمون سراسری یک رویداد بزرگ علمی و دارای حساسیت ویژه ای است، اضافه کرد: آمادگی علمی، آرامش، جو خانوادگی بی تنش، تغذیه مناسب و خواب کافی از جمله عواملی هستند که باید برای گرفتن نتیجه بهتر مورد توجه داوطلبان قرار گیرد.
وی گفت: تمهیدات لازم برای جلوگیری از قطعی برق، سرویس دهی فوریت‌های پزشکی و استقرار آمبولانس در حوزه‌ آزمون و سیستم سرمایشی و خنک کننده بررسی و آب آشامیدنی مورد نیاز انجام خواهد شد.
سال تحصیلی گذشته حدود ۱۲ هزار دانش آموز با فعالیت یکهزار و ۲۰۰ فرهنگی در شهرستان درمیان تحصیل کردند.
۷۵۵۶* ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + ده =