بازاریابی خارجی در بخش تولید توسعه یابد

بیرجند- ایرنا- استاندار خراسان جنوبی گفت: بازارهای عراق و آسیانه میانه از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و باید در بخش تولید استان به توسعه بازاریابی خارجی توجه بیشتری شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا محمد مهدی مروج الشریعه روز دوشنبه پس از بازدید میدانی واحد های صنعتی سامان فولاد، لبنیات قهستان و درنمای شرق بیرجند با حضور در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: محصولات تولیدی استان از طریق نمایشگاه های داخلی و خارجی معرفی شده و برای بازاریابی خارجی بخصوص در بازار عراق و آسیای میانه باید تلاش کرد.
وی با اشاره به شفافیت مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: از این فرصت می توان برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استفاده کرد.
استاندار سه کارخانه بازدید شده را جزو واحدهای موفق استان معرفی کرد و افزود: تولید با کیفیت و بازاریابی مناسب وجه تمایز این واحدهای تولیدی است که توانسته اند در بازار پر رقابت و سنگین داخلی کشور قرار دادهایی منعقد و محصول را در اینجا تولید و به سایر استان ها صادر کنند که این یک توفیق بزرگ است.
وی با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی با هم افزایی به دنبال رفع مشکلات موجود در حوزه صنعت و تولید باشند گفت: سیستم بانکی استان به کمک دستگاه های اجرایی و کارگروه اشتغال برای حفظ و تثبیت اشتغال و طرح های توسعه این واحدها چاره اندیشی کنند تا بتوانند از محل کمک های فنی و اعتباری بخشی از نرخ سود و کارمزد بانکی را پوشش دهند .
مروج الشریعه بر حفظ اشتغال در واحدهای تولیدی تاکید کرد و افزود: در صورتی که نیاز باشد مشوق های لازم نیز فراهم می شود تا واحدهای تولیدی حاشیه سود امنی داشته باشند.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: شهرستان هایی که پتانسیل مکمل دارند نیز با عقد قرارداد و هم افزایی زمینه گسترش تولید را فراهم کنند.
وی بر ورود واحدهای صنعتی به عرصه نمایشگاه های خارج از کشور نیز تاکید کرد و گفت: در این حوزه نیز حمایت های لازم انجام می شود.

** نوسانات بازار، مشکل تولید سازه های فولادی در استان
مدیرعامل شرکت سامان فولاد بیرجند نیز در این جلسه با بیان اینکه واحد تولیدی یاد شده پس از تعطیلی کامل، مجدد در سال ۹۴ احیا شده است گفت: این واحد تولیدی در ابتدای کار هیچ نیرو و تجهیزاتی نداشت اما با تلاش های انجام گرفته و مساعدت مسئولان امر از شهریور ۹۵ بیش از ظرفیت قبلی و تجهیزات مدرن تر شروع به کار کرد.
حمید رضا لطیفی، نوسانات بازار آهن آلات را از مشکلات مهم این واحد تولیدی عنوان کرد و افزود: این نوسانات باعث شده است که حاشیه سود تولید کم شود.
وی با اشاره به پرداخت سود بانکی بالا در تسهیلات اظهار داشت: در حال حاضر با ۱۰ درصد سود تولید، باید ۲۰ درصد سود بانکی پرداخت کنیم که این امر پاسخگوی هزینه های واحد تولیدی نیست.
لطیفی به وجود رقابت های شدید در بازار داخلی اشاره کرد و گفت: علی رغم حمایت های مناسب اما به دلیل نبود نقدینگی نمی توانیم در مناقصه ها شرکت کنیم.
مدیرعامل شرکت سامان فولاد آموزش نیروی انسانی را از مهم ترین برنامه های این واحد تولیدی عنوان کرد و افزود: نداشتن حقوق معوقه از افتخارات این مجموعه است .
وی با اشاره به نیاز ۲ میلیارد تومانی سرمایه در گردش ، خواستار تدابیر ویژه برای تسهیلات بانکی با نرخ پایین شد.

**دریافت تسهیلات با حاشیه سود مناسب
مدیرعامل شرکت لبنیات قهستان نیز به احیای مجدد این کارخانه در سال ۹۶ اشاره کرد و افزود: هم اکنون این واحد تولیدی با ۳۶ هزار ۳۰۰ تن تولید سالانه و ۱۸ نفر اشتغال مستقیم فعال است.
علی محمدی خواستار دریافت تسهیلات با حاشیه سود مناسب شد و گفت: تسهیلات مناسبی باید جایگزین وام با سود ۳۰ درصد شود.
وی دریافت وام از صندوق توسعه ملی را راهکاری برای حل مشکلات واحد تولیدی خود دانست و یادآور شد: افزایش سرمایه در گردش نیز به توسعه فعالیت های کارخانه کمک می کند.
مدیرعامل شرکت درنمای شرق نیز در این جلسه با اشاره به سختی های کار این واحد تولیدی تاکنون گفت: استفاده از تجهیزات مدرن و نیروی انسانی خلاق جزو مزیت های کار این مجموعه است.
علیرضا الهیاری که توانسته بازار مناسبی برای محصولات خود در داخل و خارج کشور مهیا کند اظهار داشت: شرکت در نمایشگاه های خارجی و داخلی راه را برای بازاریابی این واحد تولیدی هموار کرده است.
وی خطاب به تولید کنندگان گفت: در راهروهای استانداری نباید به دنبال حل مشکلات بود بلکه با مدیریت صحیح منابع می توان مشکلات مالی را حل کرد.
۹۷۶۶ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 18 =