انتقال فرهنگ ایثار راه موفقیت کشور در همه عرصه هاست

بیرجند- ایرنا – رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: اگر فرهنگ ایثار به نسل جوان منتقل شود، نه تنها در موضوع امنیتی و دفاعی بلکه در همه عرصه ها زمینه موفقیت کشور فراهم می شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا سردار پاسدار احمد حق طلب دوشنبه شب در ستاد اجرایی کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی افزود: جوانانی که امروز در قالب بسیج سازندگی به روستاها آمده و شروع به کار در مناطق محروم می کنند به دلیل انتقال فرهنگ دفاع مقدس است.
وی اظهار کرد: امیدواریم بعد از برگزاری این کنگره که در مهر ماه امسال در خراسان جنوبی برگزار می شود کام مردم و مسئولان شیرین شود.
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: در استان بین مسئولان و دیگر قوا و جناح های سیاسی سلیقه های مختلف وجود دارد که تجربه در دیگر استان ها نشان داده که بعد از برگزاری این کنگره برادری و اخوت برای رفع همه مشکلات استان بین همه اقشار و گروه ها ایجاد شده است.
حق طلب بیان کرد: اعضای ستاد برگزاری کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی محضر رهبر معظم انقلاب مشرف می شوند و تولیدات فاخر استان به نمایش گذاشته خواهد شد و مسئولان باید برای معظم له توضیح دهند.
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: خوب است که از خراسان جنوبی یک یادگاری در موزه آستان قدس رضوی بماند و باید کارهای هنری جذاب فاخر تهیه شود که در موزه به عنوان یادگار این کنگره باشد.
حق طلب افزود: مسئولان استانی وقتی خدمت رهبری برسند بیشتر مسائل مربوط به کنگره را مطرح کنند.
وی اظهار داشت: یکی از مهم ترین کارگروه های این کنگره کارگروه رسانه است، مجالس عظیم این کنگره با پوشش رسانه ای تاثیرگذاری آن چندین برابر می شود.
وی یادآور شد: برگزاری کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی فرصت مغتنمی برای شناساندن این استان است که باید در آنتن صدا و سیمای ملی هم منعکس شود.
وی اضافه کرد: برگزاری این کنگره نشان دهنده فرهنگ مردم استان و قدرت مدیریتی و هماهنگی مسئولان استان است و آزمون بزرگ برای نشان دادن قدریت مدیریتی است.
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: تولیدات فاخر استان، کتاب مورد تاکید مقام معظم رهبری است، امیدواریم به لحاظ کمی تعداد کتابی که روز برگزاری کنگره توزیع می شود قابل توجه و به لحاظ کیفیت کتابی باشد که رهبری بر آن تقریظ بنویسند.
حق طلب افزود: کتاب هایی که مقام معظم رهبری تقریظ کردند تعداد چاپ آن بسیار زیاد و ملی شده است.
وی اظهار کرد: خراسان جنوبی اسطوره های بزرگی دارد که شایستگی این را دارند که در مورد آنها کتاب نوشته شود.
وی یادآور شد: استان هایی کم برخوردار همچون کهکیلویه و بویراحمد، سیستان بلوچستان، همدان و فارس از بهترین استان های برگزار کننده کنگره شهدا بودند لذا فقط برخورداری، شاخص انجام کار عظیم نیست، باید کار را به اقشار و مردم واگذار کنیم تا آنها خودشان مدیریت می کنند.
حق طلب ادامه داد: بعضی از استان ها در حین برگزاری کنگره شهدا اقدامات تشریفاتی پرهزینه انجام داده بودند که با توجه به شرایط اعتباری کشور و مشکلات معیشتی مردم دقت شود کار پرهزینه اضافی انجام نشود که مورد انتقاد قرار گیرد.
وی یادآور شد: در استان هایی مثل گیلان سبد معیشتی به نام شهید تهیه کردند و به خانواده های نیازمند اهدا کردند و یا به اسم شهید، سرپرستی یک یتیم را عهده دار شدند.
وی گفت: مقام معظم رهبری عنایت ویژه به کنگره شهدا دارند و معظم له با وجود مشکلات زیاد در طول سال چهار یا پنج نوبت برای این کنگره ها وقت می گذارند، ایشان اهمیت ویژه ای برای یادواره ها و زنده نگه داشتن نام شهیدان قائل هستند.
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه و بسیج بیان کرد: رهبری فرمودند رزق و روزی ملت ما از برگزاری یادواره شهداست که خداوند متعال به لطف اقداماتی که برای شهیدان بزرگوار می شود به کشور رحم می کند.
حق طلب گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان، تکریم خانواده معظم شهدا، ادای دین به شهدا و ایثارگران و انتقال فرهنگ متعالی دفاع مقدس از اهداف برگزاری این کنگره هاست.
وی افزود: اگر امروز جوانان ما برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) در هزاران کیلومتر آن طرف مرز برای پیشگیری از صدمات گروه های تکفیری و داعشی به نظام مقدس جمهوری اسلامی با دشمن مبارزه می کنند به دلیل همین برگزاری یادواره های شهداست که این فرهنگ را منتقل کرده است.
کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی مهر ماه سال جاری در بیرجند برگزار می شود.
*۷۵۵۹ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − دو =