عدالت باید چهره اصلی قوه قضاییه را شکل دهد

بیرجند – ایرنا – نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: قوه قضاییه باید نقطه مقابل عقب ماندگی، نفوذ و ظلم باشد تا چهره ای به عنوان عدالت در آن بدرخشد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، روز شنبه در جمع مدیران و کارکنان ادارات تابعه قوه قضاییه خراسان جنوبی، افزود: آرمان های قوه قضاییه باید در راستای عدالت هزینه شود و این فرصتی عظیم برای دست اندرکاران این مجموعه است که باید آن را با هیچ چیزی عوض نکنند.
وی با گرامیداشت فرا رسیدن سالروز شهدای هفتم تیر و شهادت شهید بهشتی ادامه داد: اگر برای تحقق عدالت، بهشتی ها از جان خود مایه گذاشتند اما آنان خط نشانی بزرگ بر رخ جهانیان کشیدند که این معیاری از معیارهای اسلام است.
وی تصریح کرد: راه بهشتی ها در آرمان عدالت خواهی اسلام همواره ادامه دارد و امروز این روند را در کشورهای عراق، سوریه، یمن و نیجریه می بینیم.
حجت الاسلام عبادی، اظهار داشت: اگر امروز شیخ زکزاکی برای اجرای عدالت ۶ پسر را هزینه می کند و خود و همسرش هم در زندان به سر می برند، دنباله روی معیاری بوده اند که هزینه ای برای فرج امام عصر(عج) است.
وی با بیان اینکه انقلاب ما عین اسلام است، افزود: اگر ایده ای در بحث های فقهی و کلامی ما را ملتزم به اجرای عدالت کند، نشان دهنده مسلمان انقلابی بودن ماست.
به گفته وی در حالی که حتی شهروندان برخی از کشور ها هم با سکوت خود طرفدار ظلم ظالم هستند اما مسلمان انقلابی در مکتبی سیر می کند که در راه عدالت از جان هم می گذرند.
امام جمعه بیرجند گفت: عالم هستی بر اساس حکمت و نظم تعبیه شده است که نمادی از همان در فطرت انسان هم وجود دارد و هیچ جای این عالم لغو نیست.
وی اظهار داشت: خداوند یک قیامت در درون و یک وجدان در برون قرار داده است، قیامت وجدان عالم کبیر و وجدان قیامت، درون است.
وی تصریح کرد: در همین ارتباط افرادی هدایت شدند و افرادی در مکاتب انحرافی یا به سرگرمی های کاذب خود ادامه دادند و یا در قالب ضعفی که داشتند به شکنجه خود و خودکشی دست زندند.
وی با بیان اینکه مصداق بارز این سخن خودکشی سربازان آمریکایی است، گفت: برخی از سربازانی که در جنگ های افغانستان و عراق شرکت داشتند پس از آنکه متوجه ظلم خود شدند نتوانستند تحمل کنند و خودکشی کردند.
وی در ادامه یادآور شد: خداوند متعال در قرآن کریم قیامت را به وجدان انسان پیوند می زند که امیدواریم این وجدان های بیدار به وجود آورنده عدل باشد.
شهید آیت الله سید محمد بهشتی نخستین رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در روز هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ به همراه ۷۲ نفر از اعضای حزب جمهوری اسلامی به دست منافقان کوردل به شهادت رسید.
۳۲۱۵ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =