کاهش سهم خراسان جنوبی در آبخیزداری قابل قبول نیست

بیرجند- ایرنا- نماینده مردم سرایان، فردوس، بشرویه و طبس در مجلس گفت: سهم بودجه استان خراسان جنوبی از اعتبارات آبخیزداری کاهش چشمگیری داشته که قابل قبول نیست.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا، محمد رضا امیر حسنخانی روز شنبه در نشست شورای اداری استان اظهار داشت: بودجه آبخیزداری کشور از صندوق توسعه ملی ۲۰۰ میلیون دلار بود که در ابتدا برای خراسان جنوبی ۲۵ میلیارد تومان سهم گذاشتند و بعدا به ۱۸ میلیارد تومان کاهش یافت، اکنون هم زمزمه آن می رسد که به ۱۵ میلیارد تومان تقلیل می یابد.
وی با بیان اینکه طرح مذکور توسط نمایندگان خراسان جنوبی به مجلس ارایه و مصوب شد افزود: خراسان جنوبی از نظر آب دچار بحران است و باید مسئولان سازمان جنگلها در تخصیص بودجه وسعت استان و بحران منطقه را در نظر بگیرند و این کاهش اعتبارات مورد قبول نیست.
امیرحسنخانی ضمن ابراز تاسف از روند جذب اعتبارات در دستگاه های اجرایی استان گفت: باید بحث جذب صفر درصدی اعتبارات توسط ۳۱ دستگاه‌ اجرایی استان بررسی و گزارش آن به نمایندگان ارایه شود.
وی بر تلاش و حضور مستمر مدیران در مرکز تاکید کرد و افزود: در واقع استان هایی که بیشتر در تهران حضور دارند اعتبارات بیشتری می توانند جذب کنند.
نماینده چهار شهرستان در مجلس به جابه جایی مدیران در سطح استان اشاره و خاطر نشان کرد: استاندار نباید به نظرات غیرکارشناسی تن دهد و اگر قرار است جابجایی صورت بگیرد باید همان ابتدا فرماندار شهرستان مشخص شود.
امیرحسنخانی با اشاره به اینکه بیش از یک سال است که قرار است رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به خراسان جنوبی سفر کند اما به دلایل متعددی این سفر لغو می‌شود، اظهار امیدواری کرد: با پیگیری مسئولان استان شرایط این سفر برای استفاده از ظرفیت‌هایی که امام(ره) برای رفع محرومیت‌ها حکم داده‌اند فراهم شود.
وی از وصول طرح انتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان در مجلس خبر داد و گفت: نمایندگان خراسان جنوبی نیز طرحی در همین خصوص دنبال خواهند کرد.
وی با اشاره به اهمیت مساله بحران آب اظهار داشت: مطرح شدن این موضوع توجه مجلس شورای اسلامی را به خراسان جنوبی بیشتر می‌کند.
۹۷۶۶* ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 13 =